Ännu en helg till ända...

Helgen är snart över för den här gången också, och precis som vanligt så förstår jag inte riktigt vart timmarna tog vägen. Varför kan man inte ha helg i tre dagar istället så man hinner varva ner och njuta ordentligt...? :P Sitter ensam hemma då Erik är i fjällen med jobbet och så kommer vara fram till onsdag kväll. Glor på en medioker Need for speed-film på Viasat Film och tuggar i mig mitt första försök till bananpannkakor. Smakar faktiskt helt ok men ser mer ut som äggröra än pannkakor. Hade alldeles för mycket smet i stekpannan så ville aldrig bli fast, så när jag försökte vända på skiten så gick det i tusen bitar. Men som sagt, det smakar ok, gjorde nog lite väl mycket dock. Äter ihop med vaniljkvarg och lite chokladsås för att få det lite mer efterrättigt. :P Men glass eller kladdkaka eller något hade nog varit en smula roligare... ;)
 
Helgen har annars varit lugn. Igår sov vi länge och tog det sedan lugnt ett tag innan vi drog oss ner på stan för att handla lite grejer till Eriks fjällenresa; handskar, kängor osv. Hittade även en del trevligt till mig. ;) Hoppade in en sväng på Gina Tricot och då allting jag tog med mig in i provrummet passade prima så blev det en rätt dyr vända... ;) Blev även en snabb vända in på H&M men där blev det bara ett träningslinne.
 
 
Blev en lugn kväll hemma med tacos framför filmen Nightcrawler. Rätt bra men väldigt obehaglig film. Eller snarare obehaglig karaktär. Jake Gyllenhaal spelar en förjävla creepy snubbe som är beredd att göra allt för sitt jobb. Både jag och Erik satt och skruvade på oss emellanåt eftersom karaktären var så jävla obehaglig. Men gick ändå inte att sluta titta, och eftersom filmen fått 8,0 på Imdb så antar jag att det finns folk som gillar den. ;)
 
Idag var det upp tidigt då Eriks kollegor kanske skulle komma upp när de hämtade honom och jag inte direkt ville ligga och sova om folk skulle trampa runt i lägenheten. Så blev lite snabb dammsugning för att få lägenheten acceptabel nog för en snabb visit. Diskade och plockade kvällen innan så nu ser det faktiskt rät bra ut här hemma. Lär säkert hålla i sig en dag eller två i alla fall... ;)
 
Annars har jag inte gjort mycket idag. BBC Lifestyle har stått på hela dagen på TVn och jag har mest slösurfat i soffan. Fick även färgat håret nu på kvällen då det började se lagom dassigt ut och hade tänkt fixa naglarna, men det glömde jag visst helt bort så de får se ut som de gör då det strax är dags för sängen. ^^ Nightynight.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: