Fullspäckad dag...

Idag har det faktiskt varit en rätt bra dag. Om man bortser från att alla trappor och backar totalt misshandlat mina stackars ben, vilket är extra kul då jag jobbar på tredje våningen... Men va fan, det som inte dödar det härdar osv osv. Har i alla fall haft att göra på jobbet idag (även om en del av sakerna är lite hitte-på-jobb) så timmarna har gått väldigt mycket fortare än vanligt.
 
Tog en tidig lunch och smet ner till tatueraren för att fylla i min armtatuering då vissa bokstäver såg flammiga ut och jag dessutom ångrat mig om de gråa slingorna, de blev för bleka och såg bara gamla ut så ville ha svarta istället. Tänkte att han ville ha en liten slant för slingorna även om texten gick som "garantijobb" men visade sig att allt blev gratis eftersom det gick så fort att fixa. Inte helt fel. ^^ Hade tänkt köpa med mig en macka från Subway som lunch men lokalen var helt knökad med barn på 10-12 år, de stod från kassan hela vägen fram till dörren, så gick vidare till plan B - Max. Där det också stod ett trettiotal ungar...?! Hade ingen lust att sätta mig ensam på en restaurang så fick bli en plocksallad från Hemköp istället... Inte riktigt samma sak kanske, speciellt eftersom jag redan käkat sallad två gånger förra veckan eftersom vi fick en massa gratiskuponger till jobbet... Men jaja, det gick ju ner ändå.
 
Efter jobbet drog jag till Klipparna City för att äntligen bli av med alla mina kluvna hårtoppar och allmänt toviga hår. Frisören undrade om det var längesedan jag klippte mig men jag sa som det var, att tjejen sist tog alldeles för lite, så jag hittade massa kluvna hårtoppar igen efter bara någon vecka. Den här gången klippte vi bort ungefär en decimeter längst ner och en och en halv där vi klippte upp håret. Så nu går det äntligen att dra fingrarna igenom håret utan att fastna på massa tovor. ^^ Tjejen lockade även håret snyggt och jag fick lite tips om hur jag skulle göra för att få till bra lockar (vilket gått sådär bra när jag försökt själv...). Köpte även med mig någon magisk spray som hon rekommenderade så hoppas jag inte blev helt grundlurad. ;) Blev lite tight med tid till tåget jag hade tänkt ta hem efter klippningen så blev en vända på Åhléns medan jag väntade på nästa avgång. Fick med mig både smink och smycken hem, lite saker som jag behövde och lite saker jag egentligen inte behövde. ;)
 
Tyvärr försvann en hel del lockar på vägen hem, speciellt framme i luggen, på grund av regnet och blåsten, men en del finns kvar. Måste ta och lära mig locka håret snart... :P
 
      
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: