Helt död...

Kroppen är helt jävla slut och jag har grova problem att gå och stå. Benen är helt sanslöst trötta. Var ett skivstångspass + IW (indoor walking) så passet var 90 minuter långt. Men jag gick faktiskt hem en kvart tidigt. Aldrig hänt tidigare men det gick liksom inte mer. Benen vibrerade hejvilt under skivstångspasset men jag klarade mig igenom det, men herregud när vi skulle ner för trappan för att gå till crosstrainer-rummet... Jag höll mig stenhårt i båda räckena och wobblade ändå hela vägen ner. Trampade med så gott jag kunde under IW-delen men märkte snabbt att det inte fanns någon kraft kvar i benen så gav upp efter en halvtimme när jag insåg att fötterna mest följde med runt av bara farten när jag drog och tryckte på handtagen. Kändes rätt dumt att smyga ut mitt under passet men övertalade mig själv att det inte var någon större idé att stanna kvar bara för att heller. Nu kunde jag ju dessutom stappla både upp och ned för trappan utan att störa resten av folket. ;) Höll på att trilla omkull utanför entrén dock när benen vek sig i stentrappan. Tur ingen såg mig då, hade varit gött pinsamt... ;)
 
Har myst ner mig i soffan med risgrynsgröt framför filmen Life of Brian men tänkte väl snart dra mig mot sängen. Borde kunna sova bra i natt känner jag. ;) Nightynight folks.
 
 
 


helena

Inte för att jag är någon träningsexpert på långa vägar, men har flera ggr tänkt när jag läst om din träning att det inte låter direkt supersunt att ta ut sig fullständigt så där? Din kropp lär ju få en chock varje gång? Varför inte ta det i din egen takt och bygga upp kroppen steg för steg så att den hinner med? Eller försöker du kompensera utebliven träning och köra dubbelt upp när du väl kommer iväg? ;) Vill inte låta överlägsen, jag är VERKLIGEN amatör när det gäller råd kring träning, men ja... Ta hand om dig, och allt det där... ;) <3 Förresten tycker jag du ska flytta tillbaka till Ksd så kan vi träna på friskis tillsammans OCH gå promenader :) Kraam

Svar: Haha, det är nog mer att både muskler och kondis är icke-existerande just nu och därför dör jag även om jag tar det relativt lugnt på passen. :P Plus det faktum att jag inte lyckas få någon direkt kontinuitet i träningen så byggs inte upp i någon stadig takt heller. Är väl lite ovan att vara såhär svag också, speciellt i ben och rygg så lastar på lite mer än jag egentligen klarar av. :P Sedan är det lite halvskönt på något sjukt sätt när hela kroppen darrar av utmattning också iof. ;) Men jo, en chock är det definitivt. :P
Haha, näe, ni ska ju flytta ner till Göteborg jue! ;)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: