Teknikfanskap...

Börjar bli gött irriterad på allt vad teknik heter just nu. Jag har hållt på i två timmar för att komma in på min internetbank för att betala en faktura, men gick fan inte. Sidan hade problem att ladda mitt bank-ID och ville att jag skulle ladda ner bank-id-säkerhetsprogrammet så det gjorde jag. Gång på gång på gång. Och varje gång jag sedan försökte logga in så klagade sidan på att det inte gick och att jag borde ladda ner det jävla bank-id-säkerhetsprogrammet igen. Började googla lösningar och fick fram en massa alternativ som inte stämde över huvud taget, mitt bank-id är för gammalt, jag har skrivit in fel kod för många gånger, jag har ingen internetanslutning osv osv. Jag kollade och såg att jag hade tre olika bank-id med ungefär samma utgångsdatum, gissningsvis eftersom det strulade sist jag skulle skaffa nytt, inte första gången det händer direkt. Testade i alla fall att spärra två i hopp om att kunna ladda ner ett nytt, meeeen så var det det där med bank-id-säkerhetsprogrammet... Testade att uppdatera sidan - nope. Testade att stänga ner och starta om alla flikarna - nope. Testade att starta om datorn - nope. Testat att ändra i mina internetinställningar - nope. Var lite smått sugen på att smasha näven genom skärmen när Erik föreslog att jag skulle testa att starta om datorn (jagharredantestatdetförihelvetemendenjävlakukdatornvillintegöranågotändå!!!) och klart fan det plötsligt funkar utan problem. Fattar ingenting.
 
Lagom irriterad får jag i alla fall betalt räkningen och tänker att jag kan skaffa swish nu när jag ändå är inloggad. Erik har tjötat på mig ett tag men jag har inte haft något direkt sug, men nu tänkte jag lite jaja, va fan liksom. Registrerar mitt nummer och kopplar det till mitt valda konto. Och sedan är det bara att ladda ner appen och så är man igång. Eller borde vara i alla fall. För min mobil vill inte ladda ner appen. Den klagar på att jag har för lite utrymme på mobilen, men jag har 147 MB på enhetsminnet och 5,50 GB på USB-lagringen. Och appen kräver 1,5 MB. Mobilen är helt enkelt dum i huvudet. Jag har fått liknande problem tidigare då jag till exempel inte fått ta några fler kort med kameran då "minnet är fullt" trots att jag har massor av plats. Testar dessutom att rensa bland bilder, spel och appar för att få ÄNNU mer space, men inget hjälper. Är så jävla sugen på en ny mobil nu asså... Men Erik lockar med att Samsung Galaxy S6 bör komma innan sommaren och då känns det kanske lite ovärt att köpa 5:an för fullpris nu. Men samtidigt så är jag så jävla nära att kasta mobilen i backen dagligen för att den bråkar med mig. Överlever jag till sommaren tro...?
 
      
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: