Äntligen över...

Så var första jobbveckan avklarad efter julledigheten och thank god att den äntligen är över. Jag är så sjukt trött så det finns inte. Kom knappt ur sängen i morse och tvärsomnade på tåget efter bara några minuter. Verkligen stensov. Vaknade två minuter innan Trollhättan som tur var dock. Hade varit jobbigt att sova till slutstationen ... ;)
 
(Halv)veckan har annars varit sådär. Hade ett långt internt mek-möte i onsdags då vi gick igenom Volvoprojektet som lite gått åt helvete. Mek-sidan har redan gjort slut på alla budgetrade timmar och vi har massor kvar att göra. Extra kul då det är jag som sitter på den stora potten timmar eftersom jag har haft hand om CAD-konstruktionen. Alla påpekade att jag inte skulle ta åt mig eller ta det personligt men är ju svårt att göra annat när projektledaren drar fram min layout hela tiden och ifrågasätter att den tagit tio veckors heltidsarbete att göra. Extra irriterande när man förklarar att den defintiivt inte tagit tio veckor (den ser jävligt basic ut faktiskt) men att ALL min tid hamnat på samma konto eftersom jag endast fått en tidkod att rapportera till. Alltså hamnar alla möten, resor till Volvo, strul på grund av kommunikationsmissar (och tro mig, de är många), undersökningar, studiebesök i andra provrum, kontakt med leverantörer osv på samma konto. Plus att jag då ändrat den jävla layouten trehundrafemtielva gånger på grund av att inte en jävel kan bestämma sig för hur de vill att det skall se ut i provrummet. Förklarade det här, jag vet inte hur många gånger, men det gick liksom inte fram. Som tur var så är min chef och min mek-kollega helt på min sida så det känns ändå ok så sett, men känns aldrig kul att behöva försvara sitt jobb. Har varit så många felkällor i det här projektet så är inte förvånad att det blivit som det blivit. Det är för få timmar budgeterade (men första mek-DPL:en (delprojektledare) godkände det ändå ...?!), sedan slutar mek-DPL:en mitt i varpå jag får sköta allting i några veckor innan vi får in en ny DPL, men DPL nummer två får ingen direkt info om budgetar och kalkyler så vi köttar liksom bara på och gör det som hamnar på vårt bord på alla projektmötena. Så jag har gjort fel som bara har jobbat på (men eftersom alla ville ha uppdaterade layouter till alla möten så var det ju inte så mycket att göra...? Kunde i och för sig vägrat, men hade kanske inte varit så populärt ...), DPL:en har gjort fel som inte haft koll på timmarna och varnat tidigare och projektledaren har gjort fel som inte haft någon återkoppling till DPL:en (även om hon vägrar erkänna det sista). Så ... Just nu är det en fin soppa, men ärendet ligger hos chefens chef så vi får la se vad de kommer fram till. Förhoppningsvis så kan de äska fram mer timmar så vi kan fortsätta med projektet ... :)
 
Men det har ju gjort att det varit rätt segt på jobbet de senaste dagarna så tiden har gått så förjolat långsamt. Väldigt farligt när man är redigt trött från början. Höll på att somna över datorn vid flera tillfällen idag ... ;)
 
Nej, kanske skulle fixa tacosen innan jag somnar i soffan också... Laterz!
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: