Dag 8 - Miami, USA - 8 juli

Den här dagen bestämde vi oss för stranden så vandrade nedåt mot de mer centrala delarna och hittade oss några (dyra) solstolar och parasoll. Vädret var toppen och blev flera vändor ner i vattnet för att överleva. Brände mig något helt kopiöst denna enda heldag på stranden... Såg ut som en tomat efteråt. :D
 
Uppmärksammade också att det var mycket killar där vi låg, många kompisar som var där två och två. Hej naiva Sissi. Det var först när Erik och Patrik började diskutera saken som jag lade märke till de färgglada flaggorna och att vissa kompispar visst låg uppepå varandra och gosade. Mycket dålig ställning för att sola i mitt tycke, men jaja. ;)
 
 
Tycker den här bilden är så skön. Allt är knallblått. :D
 
 
Gick och åt på en restaurang i närheten då Patrik ville kolla på fotboll och jag och Helena var sugen på fetstora drinkar. ;) Sjukt dålig service på stället dock. Först dröjer maten jättelänge, sedan får jag in fel maträtt - fel kyckling och med potatismos istället för rostad potatis, så får kalla på en servitör för att kolla på menyn för att se om jag kanske läst fel, men nej - det var helt fel maträtt. De plockar bort min tallrik och de andra börjar äta sin mat medan jag väntar på min nya tallrik. Och väntar och väntar och väntar. Servitören kommer förbi två gånger och säger att maten straaax är klar, men de andra har typ ätit upp innan jag väl får den. Lite lagom surt men eftersom vi ändå skall få i oss våra drinkar och matchen är långt ifrån slut så funkade det. Samme servitör jagade även bort folk från borden så fort de ätit upp trots att det fanns flera tomma bord - helt sjukt beteende för en restaurang som borde vilja locka in mer folk genom att visa att de är populära... Han försökte även få bort oss genom att komma fram och klämma ur sig att vi kunde få med oss våra drinkar i pappmuggar... Eeeh, ja eller så sitter vi kvar och dricker upp dem här? Sket i hans vinkar och satt glatt kvar och drack vidare tills vi var klara. 
 
Fick lite av en chock när notan kom dock. Drinkarna kostade 55 dollar styck, något vi inte riktigt hade räknat med, så Helena och Patrik hade med sig för lite kontanter varför jag och Erik betalade hela så vi fick lösa det senare. Inga pengar kvar till shopping just då dock.. ;) Avrundade så snävt vi bara kunde för att servitörjäveln inte skulle få någon dricks att tala om.
 
 
Drog hem och gjorde oss iordning för att sedan dra ut på stan på kvällen för lite shopping. Helena och Patrik kollade i massa skoaffärer och Erik var ute efter flipflops då vanliga skor passar sådär bra i värmen, och jag valsade mest bara med utan att hitta speciellt mycket intressant. :P
 
 
Vårt poolområde by night.
 
 
Vårt rum var det till höger. Hörnlägenhet så typ inga ljud från grannar som störde och inga som gick förbi utanför. Dessutom låg porten ut precis till höger om buskarna så var himla smidigt. Dessutom typ fem meter från dörren till poolen, även om vi faktiskt aldrig badade i den... :P


ISA

men saknad!! var där för mindre än en vecka seeeen :(

Svar: Haha, jo jag längtar tillbaka som satan. Nästan lite ångest att lägga upp de här inläggen så långt efteråt... :P
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: