Vart tog helgen vägen...?

Helgen blev inte riktigt så lugn som vanligt men klagar inte, har haft gött roligt. Sandra förvarnade för redigt länge sedan att hon skulle komma till Göteborg den 16 januari och att jag skulle hålla kvällen fri, så bokade in fredagen utan att egentligen ha planerat något mer. Hördes av i veckan och bestämde att vi skulle gå ut och äta och att vi sedan fick se vad som hände. Så mötte upp Sandra, Pernilla, Sus och två av Pernillas kompisar på Miss Sophie där vi käkade, drack lite vin och tjötade några timmar (funderar på att dra med Erik dit någon dag, hamburgaren var en höjdare) innan vi fortsatte med drinkar och party på ovanvåningarna (Lounge, där vi var efter vår inflyttningsfest). De andra klagade över att det egentligen var en värdelös helg att gå ut såhär innan löning, då det var så lite folk ute, men jag tyckte att det var fullt tillräckligt. Hade inte haft något emot om det varit ännu färre där faktiskt. Men så var jag i och för sig inte ute efter något ragg heller. :P
 
Vandrade runt mellan våningarna, drack goda drinkar, tjötade med tjejerna och olika killgrupper som Pernilla och Sus högg tag i, spanade efter snygga ragg åt Sandra, frös ute på rökbalkongen, undvek ögonkontakt med folk och koncentrerade mig på att inte trampa folk på fötterna i trängseln, dansade till kass musik, tappade bort Pernilla ett antal gånger och hade bara allmänt väldigt roligt. Drog mig hemåt vid halv två då tröttheten började ta ut sin rätt och jag övertalat mig själv att jag är en vuxen kvinna som inte måste stå och hoppa på ett dansgolv när jag verkligen inte tycker om musiken. I alla fall inte mer än en timme. ;) Mycket trevlig kväll i alla fall, och jag blev nästan till och med övertalad om att följa med upp till Karlstad på lördagen för att fortsätta partyt, men besinnade mig när onykterhetens dimma lättade dagen efter. ;)
 
Blev istället en lugn dag hemma i soffan. Passade på att läsa ut en bok och bara slappa. Drog och handlade rätt sent och valde att göra storkok på pasta Carbonara då Erik var sjukt sugen på det. Prima för min del, kommer ha riktigt goda matlådor några dagar nu. ^^ Såg filmen John Wick med Keanu Reeves och den var riktigt bra. Väl värd att se om ni gillar action.
 
 
Idag satte vi klockan för att komma upp i vettig tid då vi skulle till Trollhättan för att hjälpa Per tömma släpet med grejer som han, Gert och Pia körde ner från Kramfors igår. Han är klar med brandmansutbildningen men eftersom de håller på och renoverar hans lägenhet här i Trollhättan så bor han hos päronen tills vidare, så öste in alla hans grejer i deras garage. Passade på att lämna tillbaka Ozzy och byta bil så nu har vi min Volvo igen. Blev även en tur till Överby då de skulle skriva över mobilabonnemanget från Gert till Erik, plus att Erik skulle kika på en ny mobil då hans gamla bråkar. Blev en Samsung Galaxy Note 4, och även om jag blev sugen på en jag med så lär jag nog satsa på en S5a istället då Noten var lite väl stor för mina händer att hantera... Kollade även in Pers lägenhet och åkte och köpte nytt Regionen-runt-kort till mig. 1685 kronor kostar den jäveln nu efter årsskiftet. Svindyrt. Inte mycket att välja på när man pendlar till jobbet dock, och är ju inte som att jag inte har råd, men hade väl gärna lagt pengarna på roligare saker. :P
 
Fick även slängt ut granen nu på kvällen när vi kom hem. HELVETE vad den barrade så fort man kom åt den. Erik råkade dessutom slå i dörrkarmen på vägen ut så han fyllde våra skor med barr... xD Men nu är allting bortstädat och golvet är dammsuget lite snabbt. Får nog dock göra en storstädning nu i veckan...
 
Snart dags att avrunda och dra sig mot sängen tror jag. Vart fan tog den här helgen vägen?!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: