Bara torsdag..?

Klockan går alldeles för långsamt idag. Vill ha lunch NU. Gjorde bruna bönor med potatis och fläsk (eller ok då, bacon) igår så riktigt längtar efter min matlåda idag. ;) Sitter annars och försöker läsa upp och sortera filer då vi får ett ritningsgranskningsuppdrag (dagens längsta ord? ) som jag ska ta tag i. Hyfsat tråkigt men i alla fall något att göra. Njuter även av solen genom fönstret och fascineras över att jag lyckats hålla liv i blomman jag fick när jag började på ÅF.





Intervjun på Volvo i tisdags gick btw bra. Blev väl någon halvtimme sen till mötet men då snubben vi skulle träffa ändå skulle jobba till midnatt så spelade det tydligen mindre roll. :) Han var dock spanjor och pratade jävligt snabb och avhuggen engelska så fick verkligen anstränga mig för att hänga med, men tror det funkade rätt bra ändå. Fick rundvandring i produktionen och ställde massa frågor (är egentligen inte så intresserad av PLC och robotik som så men är sjukt fräckt att se för någon som jag som aldrig jobbat i en industri) och fick även svara på lite kunskapsfrågor som väl kanske gick sådär. Fördelar och nackdelar med en stationär svets i produktion tex...?! Noll koll. Men lyckades gissa halvvägs rätt i alla fall. Även om tyvärr andra halvan var jävligt fel. xD

Efter rundvandringen så satte vi oss i ett fikarum och körde lite mer vanliga frågor. Jag hade dock väntat mig mer praktiska frågor som tex vilket CAD-program jag använder osv men var mest personlighetsfrågor som om jag tar ledarrollen i en grupp, om jag föredrar att jobba i ett team eller ensam, vilka arbetsområden jag föredrar osv. Och var många frågor där han ville att jag skulle välja mellan två alternativ men där jag tycker att det inte gick. Typ - om jag ville jobba ENDAST på kontoret eller ENDAST nere på golvet. Asså, som konstruktör så måste jag ju sitta vid datorn emellanåt så då måste jag ju vara på kontoret. Men för att få insyn i hur saker fungerar och hur montörerna arbetar så måste jag ju vara på golvet? Men förklarade hur jag tänkte så hoppas det funkade. ÅF-kvinnan jag var där med sa efteråt när hon skjutsade hem mig att hon var väldigt imponerad över både mina svar och att jag pratade engelska på obehindrat (hehe, tänkte lite att det var för att hon själv hackade sig fram för jag pratade verkligen inte obehindrat...) så hon trodde att mina chanser var väldigt bra. Så nu håller vi tummarna. ^^

Bara några minuter kvar till lunch nu. Nom nom nom. 


helena

Det gick säkert superbt! ;) Ska hålla tumsen! Jag känner att min engelska helt klart är undermålig om man jämför med mina doktorandkollegor. De flesta skriver ju sin avhandling på engelska medan jag skriver på svenska. Ja, kanske inte så konstigt att man inte har samma skills...

Svar: Haha, det gick faktiskt riktigt bra - jag fick jobbet! :D Och känns som att engelska är en färskvara. Min var rätt bra när vi skrev vårt exjobb som vi gjorde på engelska, och likaså i de perioder som jag läser mycket engelska böcker, men var ett tag sedan nu och då flyter det inte lika bra. :P
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: