Första dagen...

Kortvecka den här veckan, så skönt. Och idag har jag varit på Volvo då intervjun förra veckan tydligen gick vägen ändå! Blev lite snabba ryck så hann inte avsluta projektet jag jobbade med tyvärr så får se hur vi gör med det... Höll på och kontrollerade konstruktionsritningar vi fått från en kund för en neutral granskning, men ju mer jag grävde och ju mer jag rotade runt i mapparna vi fått, desto mer förvirrad blev jag. Hade varit lättare att säga vad som var rätt med dem för det var fan inte mycket. Faktiskt förvånande att man kan göra ritningar så fel och förvirrande. I alla fall om man jobbar med skiten. Men tja, får se hur vi gör där. De ursprungliga timmarna är slut så får se om kunden vill att vi gräver vidare eller ej, och om de vill det så lär jag lämna över det till någon kollega. 

Men som sagt, hädanefter så är det Volvo som gäller för min del. Blev ombedd att ta med ÅF-datorn då de inte hunnit få några Volvo-datorer än så släpade hem blyklumpen igår. Ihop med de inte så nätta jobbarskorna och massa annan skit. I hällregnet. Kände mig som en varm, blöt packåsna med ryggvärk. ;)


Dagen idag gick i alla fall bra. Vi var fyra stycken som började idag så vi fick en gedigen genomgång av fabriken och presenterades för typ en miljon människor varav jag minns typ fem... Himla skönt att vi var en liten rookiegrupp faktiskt, då behöver man dels inte hålla igång samtalet själv hela dagen utan man har lite tid att försöka ta in all information, och man har även lite folk att diskutera med och hänga ihop med. Har man fler som är nya så kan man ju hjälpas åt att lära sig namn, hitta i lokalerna, lära sig systemen osv. :) 

Det kändes i alla fall riktigt bra även om hjärnan är totalt mos efter all information. Alejandro (da boss) sprutar verkligen ur sig information. På engelska dessutom så tar ju lite extra energi att fatta allting. :P Håller tummarna att det känns lika bra på måndag när jobbet börjar lite mer på riktigt... ;)

Efter jobbet drog jag och Erik till HiFiKlubben för att köpa en förstärkare till Ek då han bett Erik kolla på ett demoex som bara fanns i Göteborg och efter det tog vi och handlade käk. Och några ton jordgubbar till imorgon. Sjukt frestande med alla askarna med jordgubbar i kylen måste jag säga men är nog inte helt uppskattat om vi käkar upp allting idag... ;)

Avslutar med en bild på en herre som ger blanka fan i om det finns plats eller ej, det går alltid att trycka ner röven ändå. ;)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: