Första veckan snart avklarad

Sitter just nu lite av tiden på jobbet, de flesta i min grupp har gått för dagen och jag har inga möten inplanerade (det är annars sjukt mycket möten här, i onsdags hade jag tex möten från 10.00 till 16.00?!) så sitter mest och läser igenom Volvos standarder. Och där har jag nog i och för sig att göra något år eller två. ;) Men solen skiner och jag är trött så lär bli tidig hemgång idag. Vilket är ok då jag jobbat in en del tid i veckan samt tagit väldigt korta luncher. Erik slutar ju som han alltid gör på sommaren, 15.45, i alla fall om allt går som det skall, så tänkte jag kanske kunde möta upp honom i stan senare. 

Skulle egentligen behöva till stan för att köpa lite grejer, bland annat en ny handväska då den gamla favoriten gått sönder. :'( Har just nu bara väldigt små partyhandväskor samt större väskor. Skulle behöva en mittemellan där man får ner plånboken, mobilen och kanske ett litet paraply men inte så mycket mer. :P Men då vi ska på "inspirationsvisning" på ett hus imorgon i Brastad så kanske vi kör lite shopping före eller efter. :)

Just nu kan ni ju annars njuta av min vackra (not) arbetsplats här på Volvo. Det finns inte tillräckligt med platser så jag sitter på ett litet fjösbord bredvid min föregångare/handledare. Inte riktigt vad jag är van vid efter mitt stora kontor och mitt stora skrivbord, men det kunde varit värre. Har ju utsikt om inte annat, vissa andra stirrar in i väggarna. :P Har även fått mig en Volvodator. Det är bara det att jag inte kan logga in på den. De har fuckat upp sig en liten smula med mina inloggningsuppgifter så de har bara aktiverat mitt gamla externa konto istället för att fixa ett nytt internt så kan inte komma åt ett skit. Och trots flera samtal till supporten så går det sådär bra att lösa problemet. Börjar bli lite irriterande. Men har som tur var ÅF-datorn med mig så fick standarderna och lite layouter på ett usb så kan sitta med det. :)


Fan, kan inte tiden gå lite fortare så jag kan gå hem snart?! Kanske skulle ta mig en tur ner till fabriken och traska runt där en stund... Sagt och gjort - laterz!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: