Härliga tisdag

Den här dagen blev inte riktigt som planerad. Försov mig en smula imorse men lyckades hinna med det tänkta tåget ändå, lite lagom stressad så. Väl på jobbet så hinner jag sitta vid datorn typ en kvart innan chefen kommer in och berättar att Volvo ringde honom igår kväll och att han hade försökt få tag i mig, men jag lämnar oftast jobbtelefonen på kontoret så har typ aldrig med den hem. Men tydligen så ville de träffa mig för en intervju för ett uppdrag. Idag. Var lagom sugen på att träffa någon över huvud taget då jag är trött, snuvig och allmänt slufsig då jag inte hann tvätta håret imorse och vi dessutom har tvättid idag så rotade bara reda på något rent som fanns i garderoben. Kanske inte samma klädval jag hade gjort om jag vetat att jag skulle på intervju...

Men vill ju ha jobbet, eller snarare så behöver jag jobbet så tackade naturligtvis ja ändå. Så blev några vändor fram och tillbaka med planerande där jag försökte passa ihop mina tåg med upphämtning och möjliga mötestider, men till sist så bestämde vi att jag skulle ta ett tåg så jag var nere klockan tre. Skall bli upphämtad på stationen av en kvinna från ÅF och sedan börjar mötet på Volvo 15.30. 

Nu är det ju bara så att mitt tåg är sent. Of course liksom. Eller tja. Alla tågen via Trollhättan är sena just nu, så måste hänt något någonstans. Lagom irriterande är det i alla fall. Så fick ringa min skjuts och be om ursäkt och förklara att jag inte riktigt vet när tåget kommer gå. Vår marginal till mötet är puts väck och gissningsvis så kommer vi bli gött sena. Fint första intryck liksom. 

Och som om det inte vore nog så kommer intervjun att vara på engelska. Nog för att jag tycker att jag är ok på engelska i dagligt tal, men vettefan om jag har någon större lust att bli intervjuad när jag är halvkass på alla tekniska termer osv... Men jaja, inte mycket att göra. 

Och nu sköt de upp tiden ännu mer här ja. Bara en halvtimme sen hittills. Men jag väntar så gärna. 




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: