Bara onsdag...?!

Har haft en sådan där mjäh-dag idag. Har varit trött och seg hela dagen (höll på att sova förbi Trollhättan-hållplatsen på tåget imorse!?!) men har i alla fall fått gjort det jag skulle på jobbet så känns ok ändå. Min förkylning verkar inte vilja ge sig utan kommer och går hela tiden, vilket är rätt irriterande, så är antagligen därför jag är så trött hela tiden. Plus det faktum att Eriks väckarklocka satte igång av sig själv i natt. Jag trodde att den gick lite fel men tänkte att min klocka inte ringt än så puttade bara på Erik så han snoozade larmet och somnade om igen. Men den ringde tre gånger till (stäng av klockhelvetet istället för att snooza!) och sista gången blev jag förbannad. Vilket fick mig att vakna till tillräckligt för att inse att klockan var 02.30!?! Klart fan min klocka inte hade ringt än då. Erik behöver verkligen en ny väckarklocka. Den han har nu är dum i huvudet, den stoppar och startar av sig själv hela tiden så även om man ställer in den på rätt tid så fuckar den upp sig rätt snabbt på egen hand... x_x
 
Blev övertalad av Erik att vi skulle fixa våfflor idag ("Man måste ju äta våfflor på våffeldagen jue!") så hoppade in på affären efter jobbet för en liten minihandling. Min lemonad var fortfarande slut tyvärr (om de har slutat ta in den så mördar jag någon!) så blev lite halvdepp men tröstade mig med en påse dragéägg istället. Typ samma sak. ;)
 
    
 
Så sitter nu härligt (not so much) äckelmätt i soffan och glor på filmen Nätet med Sandra Bullock från 1995. Helt ok film. Mitt huvud säger fortfarande att filmer från 90-talet är rätt nya, undrar när den ställer om sig egentligen...?
 
Hur kan det förresten bara vara onsdag? Känns som att den här veckan varit jättelång. Borde vara minst torsdag... Verkligen längtar till helgen just nu, behöver sova. Är bortbjudna på 1-årskalas till Ek och Sarah på lördag, men känner inga förutom värdarna så vi kommer väl mest känna oss i vägen... :P Men får väl hoppas det blir kul ändå. Får hoppas att min förkylning inte blir värre dock, då kanske vi får lämna återbud... Ungarna där är ju lite känsliga med astma, förkylningar, lunginflammationer osv så skulle kännas sådär om man smittade dem... :O Men håller tummarna. Vill komma igång med träningen igen också så nu får fan förkylningen ge sig.
 
 


Sandra

Är inte du allergisk mot typ allt ute? Tänkte på om "förkylningen" är starten på pollensäsongen..😉

Svar: Haha, allt och allt. Jag är allergisk mot gräs. ;) Tror inte det är allergin som slagit till än dock eftersom mina ögon inte börjat klia än och jag inte nyst speciellt mycket. Är mycket hellre förkyld än allergisk faktiskt så hoppas gräset ger fan i att bråka... ^^
xilona.blogg.se

helena

Ansluter mig till Sandra här. Du är jämt förkyld. Har du typ astma eller liknande, eller tar du bara inte hand om dig själv? Jag var förkyld jämt i flera år och tillslut visade det sig att jag hade astma. Nu när jag tar medicin är jag så gott som aldrig förkyld.

Gött med våfflor. Själv åt jag en våffla på jobbet. Synd bara att man måste behärska sig bland folk. Tänk om jag hade satt i mig lika många våfflor som jag skulle gjort på hemmaplan. Då hade jag väl blivit känd som våffelkvinnan för evigt ;)

Jag tänker att filmer från år 2000 och framåt räknas som "nya", men egentligen är det ju inte så att 15 år gamla filmer egentligen är värst nya... Man är lite efter helt enkelt. Filmer från 90-talet ser jag dock inte som nya ;)

Håller med om att veckan är seg. Bara torsdag. Jag dör. Har en deadline på tisdag, så egentligen räknar jag bara dagarna tills tisdag - SEN ska jag vila! ;)

Svar: I know!?! Nog för att jag var förkyld förr också men inte såhär för jämnan liksom. Det senaste tror jag dock att det mest är jag och Erik som smittar varandra fram och tillbaka. :P Plus det faktum att jag inte tränat regelbundet på ett bra tag nu så kroppen säckar liksom ihop. Skulle inte tro att jag har astma eftersom jag inte känner av några sådana symptom, men vem vet?
Haha, jag klarar typ bara av att få i mig två eller tre eftersom jag har så mycket grädde på dem. Så blir görmätt och får en lagom irriterad mage, men va fan, det är ju så gött... ^^

Haha, du är lite efter och jag är mycket efter helt enkelt... ;) Well, så länge filmen är bra så spelar det ju mindre roll hur gammal den är. ^^

Sååå... Deadline imorgon då? Kämpa kämpa kämpa!
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: