Söndag...

Fan att helgen skall ta slut så fort. Hade inte tackat nej till en dag eller fem till. Men får nöja mig med att det är två kortveckor på rad nu så får längta efter långhelgen nästa helg. Den här helgen har jag i alla fall hunnit sova ut ordentligt, kanske till och med för mycket, så känns riktigt bra. Skippade dock barnkalaset igår då jag hostade en hel del på fredagen och inte kände mig hundra när klockan ringde igår morse. Kändes inte värt risken att smitta någon av ungarna, eller Sarah (som är gravid igen) heller för den delen. Vi har istället legat hemma i soffan och kollat på en massa film, kollat CS (Counter-Strike)-turneringar (inte riktigt mitt val men man fastnar snabbt) och kollat CS-dokumentärserie. Jag blev till och med sugen på att testa att spela lite CS så skaffade mig ett steam-konto och köpte spelet idag. Spelade några vändor mot botar (behöver ju inte skämma ut mig mot riktiga människor det första jag gör...) och jag är helt fast. Var sjukt kul och sjukt frustrerande. Jag varnade Erik redan innan att han får stryk om han dissar mig eftersom jag anade att jag skulle suga apröv, men han har hållit sig på en lagom retnivå hittills. ;) Jag har spelat lite konsol tidigare men inte speciellt mycket datorspel och definitivt ingenting som CS, så jag har noll koll på kontrollerna, så testar mig mest fram just nu. Vi var ju iväg på GamesCon för 1½ år sedan och där testade vi en del spel och jag var ungefär lika tafatt där. Jag har ju sett Erik spela så hade ett litet hum om hur han håller händerna när han spelar så jag härmades och hoppades på det bästa. ;) Så styrningen går rätt bra, men att hoppa, ducka, kika runt hörn, hitta i menyer osv osv sitter inte än. Men men, det kommer väl. Är sugen på att köra någon match till nu men egentligen borde jag nog gå och lägga mig så jag inte är död imorgon... Meeen, en match borde jag hinna.... ;)
 
    
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: