Tisdag i soffan...

Sitter hemma i soffan för andra dagen i rad. Har gått och blivit förkyld igen, börjar bli tröttsamt. Började få ont i halsen på söndagskvällen och på natten tjocknade det till ordentligt så låg typ och grinade för att det gjorde så ont att svälja, och när man ligger där och verkligen inte vill svälja så kan man inte tänka på så mycket annat än att just svälja. :P Erik var dock söt och kramades och klappade på mig hela natten, mer eller mindre i sovande tillstånd. :P
Hade ont i huvudet och halsen på morgonen när klockan ringde men mådde i övrigt helt ok, så hoppade in i duschen och började göra mig klar för jobbet. Mådde dock piss när jag kom ut igen, kallsvettig och illamående, så efter några andningspauser på sängen så hämtade jag termometern och visade sig att jag hade en lättare feber. Så fick bli att stanna hemma igår och valde att stanna hemma idag också för säkerhets skull även om febern är så gott som borta nu. Blev klar med det jag satt upp på jobbet i förra veckan så borde inte vara någon tokpanik med projektet jag har hand om. Hoppas jag. ;)
 
Såg på film, läste och mös ner mig i soffan igår, men blev uttråkad väldigt fort så slutade med att jag diskade och sedan storstädade lägenheten. Har stört mig på att hår-/dammtussarna virvlar runt i några dagar nu (den jävla katten löar som jag vet inte vad) så fick ett ryck och rusade runt med dammtrasa och dammsugare tills allt var rent och det luktade gott här hemma. Var lite allmänt darrig efteråt men ett glas Treo, lite mat och några timmar i soffan löste det. :P
 
Hade egentligen tänkt handla igår men jag kände inte för att gå ut så Erik fixade det på vägen hem från jobbet. Och förutom basvarorna som jag bad om så köpte han choklad, lemonad och Billy panpizza till mig. :D Det mesta man behöver när man mår dåligt med andra ord. ;)
Han köpte även nya makaroner eftersom vi fått mjölbaggar. Igen. Så jävla äckligt. Skulle fixa makaroner till måndagens matlåda och när jag häller ner makaronerna i det kokande vattnet så flyter det upp små svarta prickar till ytan. Yuck. Visade sig att det kryllade av mjölbaggar i både makaronerna och alla flingor. Vi fick ju mjölbaggar för ett tag sedan i skafferiet och slängde då alla torrvaror och har inte hunnit köpa så mycket nytt som tur var. Och det mesta nytt vi köpt har vi plastat in så kunde spara typ mjöl och socker nu, men flingor osv missade vi att plasta in varför det fick slängas. Vi hade dessutom flyttat alla varor till ett skåp i andra änden av köket men det verkar inte ha hjälpt. Vet inte riktigt vad vi skall göra för att bli av med skiten faktiskt. Tydligen så har Jeten och Jenny också haft mjölbaggar här så vi funderar nästan på om det kommer från någon annan lägenhet... Men vi får la se. Irriterande om vi skall behöva ha allt i plastpåsar eller glasburkar for ever...
 
   
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: