Vart tog våren vägen..?

Började denna underbara torsdag med att missa tåget då bussen jag brukar ta till stan gick några minuter tidigt och spårvagnen som kom efter gick några minuter sent. Kom ner till stationen precis när tåget gick (naturligtvis) men var ju i alla fall i redigt god tid till nästa om man ska försöka tänka positivt. ;)

Tvärsomnade på tåget och vaknade upp några minuter över åtta utan att ha en susning om var vi var. Fick lite panik då jag fick för mig att vi åkt förbi Trollhättan och jag började desperat fundera på hur jag skulle lösa det problemet (bör man hoppa av på nästa station eller åka med till slutstationen?!) innan det gick upp för mig att det inte fanns något faktiskt problem att lösa. :P 

Rullade in på stationen i Trollhättan och insåg att det var värsta snöstormen utanför rutan. Yihaa. Hade småduggat lite i Göteborg så jag hade som tur var plockat med paraplyet så lyckades ta mig till jobbet utan att helt förvandlas till en snögubbe. Och nog för att jag antog att vi skulle få (minst) en dipp till, men hade ändå hoppats att våren skulle vara här för att stanna... Är mest snöblandat regn just nu dock även om det fortfarande är lite vitt på backen. Jag önskar mig sol, värme och snuvfria dagar...





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: