Eurovision Song Contest 2015 Deltävling 2

Så var det dags för semifinal numbero dos. Oooch det var väl ingen jättehit kanske... Mycket som var väldigt dåligt, några som var ok och några få som var bra. Generellt väldigt mycket svaga röster... Funderar lite ibland när man ser bidragen som är i semin - hur var bidragen som inte gick vidare...? o_O
 
De som är värda att nämna den här gången är:
 
4 - Montenegro - fattar verkligen ingenting men han har en bra röst och låten är pampig och skön.
6 - Norge - fin men lite tråkig låt, lär vara glömd imorgon. Eller om en kvart.
8 - Tjeckien - En av de bästa låtarna, maffigt, rösterna på paret matchar bra och håller i alla tonerna.
9 - Israel - klämkäckt, charmigt, om än toktöntig text, kom igen - golden boy...?
13 - Sverige - förstås. Måns levererar.
14 - Schweiz - ok låt, snygg brud, bra effekter, snygg klänning.
  
 
Älskar raspet i snubbens röst, han skulle nog lätt kunna platsa i ett bra rockband. ^^ 
 
 
Och ett specialomnämnande:
 
12 - Island - en av de sämsta låtarna? Och vad har hon på sig?! En liten söt brud i babyrosa klänning med tyll i kjolen, ett sött litet diadem och guldiga bara fötter. Vet inte riktigt vilken look hon är ute efter men hon ser ut som en barnunge...
 
Somnade faktiskt ifrån de sista två låtarna, gosade ner mig i soffan under en pläd vilket tydligen inte var det bästa alternativet. Vaknade till lite då och då samt såg snabbreprisen, och var inget som direkt fastnade där, men kan ju vara att jag missade de bästa bitarna, vad vet jag. ;)
 
Nästan så jag hoppas att det kan vara slut snart så jag kan gå och lägga mig. Helvete vad trött jag är... Oooch där gick Sverige vidare - yes! Kändes väl kanske inte helt oväntat i och för sig. ;) Well, med det avslutar vi den här dagen. ^^ Nightynight.
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: