Ledig fredag

Erik har jobbat halvdag idag medan jag har varit helt ledig och slappat hemma i soffan. Hade tänkt sova ut imorse men gick sådär bra eftersom Eriks larm satte igång vid 7 och då han tyvärr inte vaknar av det underbara tjutandet så fick jag buffa på honom som vanligt för att han i alla fall skulle snooza skiten. Så ett horribelt brandlarmsliknande ljud i knappa timmen innan han faktiskt gick upp, så min sömn blev la sådär just den timmen. Lite skönt att jag går upp före honom vanligen på jobbdagar känner jag. Hade jag vaknat till det där varje dag så hade jag nog mördat någon...
 
Har annars som sagt mest slappat i soffan idag, sett massa serier och läst manga, men har även plockat och dammat här hemma samt kört en grovstädning av badrummet, så känns inte som en helt bortslösad dag. Gör det i och för sig inte även om jag bara läser manga en hel dag eftersom det är sådant jag tycker om att göra, men känns i alla fall som att man varit lite mer duktig om man gjort något mer praktiskt. ;)
 
Mötte upp Erik när han slutat jobbet och drog först för att hämta ut lite paket (paket från Gymgrossisten samt några huskataloger som de inte lyckats trycka in i vårt brevinkast) och sedan för att handla käk för helgen. Blev väldigt mycket grönsaker, frukt och bär den här gången då vi dels tänkte göra tacos imorgon och jag dels tänkte testa smoothie-receptet som Helena lade ut på bloggen för några dagar sedan. Erik var dessutom sugen på melon (har blivit mycket melon det senaste, gott när lägenheten är en bastu) så blev en sådan också. Såhär full var det längesedan vår kyl var...
 
 
Från Gymgrossisten fick vi lite allmänt smått och gott. Eller fick och fick. Vi fick betala dyrt för det. ;) Vi har rabatt på Gymgrossisten via jobbet, så beställde proteinpulver åt mig och Erik samt klickade hem lite annat najjs, bland annat ett par träningsleggings och PWO (pre-workout, prestationshöjare inför träningen), och när man handlat för vissa summor så får man massa gratisprylar så slutar alltid med att man får massa grejer i paketet.
 
 
En av grejerna man kunde få som gratisgrej var en t-shirt så valde denna: "Pain is temporary Pride is forever" (jag vill verkligen verkligen ha en punkt efter första meningen...). Fick dock ta den i herrmodell i size small eftersom alternativen i dammodell var typ en svart med  gymgrossisten-loggan eller en knallrosa med texten "Excuses burns no calories". För som man vill man bygga muskler och som brud så vill man gå ner i vikt. Yejj. Dessutom så passar jag jävligt bra i knallrosa när jag tränar. Matchar finfint med mitt knallröda svettiga fejjs. ^^
 
Samma som att alla träningspaketen för tjejer är inriktade på att gå ner i vikt eller slimma till kroppen. Vill man bygga muskler så får man gå på killpaketen. Eller ok, för att vara ärlig så står det inget om killpaket. De neutrala paketen finns inom både muskelbyggande och fettbrännande, men det finns inga muskelpaket dedikerade för tjejer. Inte för att jag behöver ett tjejpaket, jag köper det jag vill ha, oavsett titel, jag gillar bara inte grejen. Sedan är ju mäns och kvinnors kroppar uppbyggda lite olika, vi har olika hormonuppsättningar osv, och just därför hade det kanske varit bra med fler inriktade paket, vad vet jag, men lite mer variation hade väl inte skadat kanske. Men jag har ju kört med basgrejerna hittills när jag väl kört och det har inte vuxit ut några bollar än så kan ju inte vara sådär himla farligt... ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: