Underbar helg

Var ju kortvecka den här veckan så är redan helg igen, så himla skönt. Lär bli lite lugnare än förra helgen dock. Förra helgen var annars så jäkla bra, full med härligt folk och bra saker. Mötte upp Karin för lite shopping på lördagen och vi traskade runt i diverse butiker jag inte ens visste fanns, allt från smyckesbutiker till inredningsbutiker. Käkade på en italiensk restaurang som Karin föreslog där vi båda tog Pasta Carbonara. Första vändan skickades dock tillbaka då det var alldeles för salt och verkligen inte gott någonstans (jag tänkte väl tvinga i mig det ändå, men Karin var modig nog att säga till ;) ) och efter en lång (och rätt ensidig) diskussion med kocken/ägaren/vad fan han nu var där han argumenterade för att maten SKULLE smaka så och att den absolut inte gick att få mindre salt eftersom smaken berodde på baconet och löken, så fick vi in vända två som smakade grymt mycket bättre. Var tydligen fullt möjligt att få den mindre salt trots allt, tänka sig.
 
Blev även en vända in på Balders Hage där jag köpte en Bukowski-snuttefilt till brorsans dotter. Har spanat på de där nallarna i flera år och tycker att de är så sjukt söta, så har änna längtat efter att någon i närheten skulle skaffa ungar så jag kunde köpa dem med gott samvete. ;) Blev även en vända in på Lindex där Karin utövade sitt sedvanliga inflytande varför jag kom ut några toppar och en kavaj (!) rikare. Har letat efter en kavaj i många år men aldrig hittat någon som suttit bra, men nu äntligen! Nu skall vi bara hitta ett tillfälle när den kan användas också... ;)
 
 
Älskar verkligen ljusstakar och ljuslyktor, skulle kunna ha hur många som helst. Blir perfekt när man köper/bygger ett hus och har en massa rum att pynta. ;) Just svart smide är riktigt snyggt och passar väldigt bra med vår inredning. Börjar bli trångt här i lägenheten nu dock så kanske får avvakta med fler ljusstakar... ;)
 
 
(Blev även en tur till Överby och bland annat Cassels i tisdags på lunchen och där hittade jag ännu mer roligt. Gick därifrån med tre tröjor och en klänning för totalt 660 kronor. Älskar rea. ;) )
 
Det var tänkt att Erik skulle dra till Trollhättan för att installera grafikkort osv på lördagen och att jag skulle vara kvar i Göteborg eftersom vi inte visste när jag skulle vara klar i stan, men ringde honom när Karin hoppat på bussen hemåt och visade sig att han inte åkt än så möttes upp i lägenheten och drog vidare typ direkt. Vilket visade sig vara tur för blev x antal timmar längre än planerat i Trollhättan. Som vanligt med andra ord. ;) Så medan Erik och Per pillade med datorerna och Gert och Pia klädde om köksstolar så låg jag i soffan och läste manga på plattan. Helt ok arbetsfördelning i mitt tycke. ;) Var hemma igen vid halv 12 och var rätt slut båda två så blev någon timme framför TVn innan sängen kallade.
 
På söndagen så slappade vi hemma på förmiddagen innan det var dags att dra sig mot Uddevalla och grillning på Utby. Mamma fyllde 54 i förra veckan så blev lite firande av henne samt att vi då fick träffa lilla My. Som btw var hur jävla söt som helst! Och hur osocial som helst också. Hon låg verkligen och sov hela kvällen. Vaknade endast för en liten matstund och en liten efter-maten-promenad runt huset. De andra ungarna däremot tog desto mer plats. Nu är jag ju ingen barnmänniska men tycker ändå att Kian och Destiny oftast är rätt söta och trevliga men i söndags var de fan överallt. Destiny var värst men båda sprang runt och lekte hejvilt, avbröt när de vuxna pratade, sölade med maten och var bara allmänt högljudda och störande. Destiny fick till exempel ett utbrott och satt och stampade med stövlarna i golvet när vi satt ute och åt bara för att hon var tvungen att ha jacka på sig. Men just det här att avbryta. Det stör mig något kopiöst. Jag hatar när folk avbryter någon som pratar/berättar en historia och då skiter jag lite i om det är barn eller vuxna. Pratar någon så lyssnar man eller håller i alla fall tyst. Men så umgås jag ju inte speciellt ofta med barn, man kanske vänjer sig... (?) ;) Kan vara att de dels var väldigt exalterade just den dagen samt att jag störde mig ovanligt mycket också, vanligtvis så har jag ju som sagt inget emot ungarna utan tycker mest de är söta. Syrran och Sebastian lekte maskerad och kurragömma med dem medan jag och Erik tyckte det var lite skönt att inte bli tillfrågade. Tror inte de är helt bekväma med oss än, medan de träffat syrran och Sebastian rätt många gånger. Lite nackdelen (fördelen...?) med att bo längre bort. :P
 
 
Mamma fick tre lyktor från Majas lyktor, massa lakritsgodis och en flaska vin från oss barn med partners/familjer.
 
 
Och här är då den söta lilla skiten. Den brunvita snuttefilten är Bukowski-nallen vi köpte (de hade tydligen redan en tiger i samma serie) och mamma har sytt babynästet.
 
 
All in all en jävligt bra helg, om än kanske lite väl fullspäckad. Men som sagt, bör blir lugnare den här helgen. ^^


Anonym

Galet snygg ljusstake!!! :-) älskar också smide! Förresten köpte jag också nyss en kavaj... galet! Hur gick det till? Är ingen kavajtyp, men till disputationen behöver jag den ju om inte annat;-)

Svar: Haha, I know! Blev helt kär. Tyckte kanske den var lite dyr men övertalade mig själv att det var värt det... ;) Asså, jag har velat ha en kavaj hur länge som helst, perfekt mittimellan-snyggt plagg till tex middagar osv, men de sitter aldrig bra. Spänner över axlarna, sitter för tight på armarna, för kort, flaxar ut under brösten, glipar över tuttarna osv osv. Så glad att jag äntligen hittat en som sitter bra! :D Har lite ont om toppar att ha under dock men det är ett senare problem... ;)
xilona.blogg.se

Anonym

Förresten är det Helena som skriver... surprise surprise, det hade du väl aldrig gissat ;-)

Svar: Haha, är typ bara du som kommenterar, så jo, det hade jag nog gissat... ;)
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: