Helgmys i alla dess former

Ok, min taktik att börja ta tag i alla mina bilder för att sedan fixa blogginlägg går ju sådär, så vi tar och vänder på hela skiten och tar det baklänges istället. Och så struntar jag i att redigera majoriteten av bilderna. Är väl ingen jätteidé att redigera vardagsbilder heller egentligen kanske. Hade bara känts bättre om man lagt ut lite bättre bilder, men just nu orkar jag bara inte, och bilderna samlas bara på hög medan ångesten att ta tag i dem växer. Såatteh, vi skiter i det. Ni har fått stå ut med mina halvkassa bilder tidigare så ni överlever nog nu också. ;)
 
Så, den här helgen har jag hängt med Karin här nere i Göteborg. Var prat om att vi skulle bli fler, men folk hade annat för sig, och kunde/ville/orkade inte hänka på, så vi fick roa oss själva. ;) Planerna var minst sagt lösa men innehöll allt från shopping till Liseberg och från filmkväll till drinkar ute. Så... Vi körde på allting i en härlig mix. ;) Kom iväg lite sent hemifrån men drog oss ner mot stan där vi först letade reda på ett lunchställe (lättare sagt än gjort konstigt nog) innan vi började kolla butikerna. Hittade en - för mig - ny liten butik där Karin gick loss med plånboken och jag blev helt tokkär i en boklampa. Har googlat på den nu och den går att beställa för en 190 dollar. Fortfarande redigt dyrt, men fan vad snygg den var alltså...
 
 
Jag kan redan se den framför mig i mitt framtida bilbiotek (eller bibliotekshörna kanske är mer sannolikt). Det får nog bli en födelsedagspresent till mig själv tror jag bestämt. Eller om jag kan få Erik att köpa den åt mig kanske. Så får jag något jag vill ha och han slipper klaga på att jag aldrig säger vad jag önskar mig. ;)
 
Samma butik hade även en liten restaurang på ovanvåningen och en bar på bottenplan, och då vi båda hade ont i magen efter lunchen och det dessutom börjat regna så smått ute så valde vi att sätta oss ner och ta ett glas vin och tjöta bort en timme eller så. ;)
 
 
Sedan bestämde vi oss för att dra oss mot Liseberg. Var inte sugna på att åka något men man kan ju glo på folk och lampor eller något liksom. ;) Mötte upp Karins kompis Saija med familj och lurade med henne in på en restaurang för lite mer vin medan man och barn åkte Farfarsbilarna. ;) Riktigt trevligt. När de drog vidare för att testa fler attraktioner drog Karin med mig in i våffelstugan, för våfflor är ju världens bästa bot mot magont, as everyone know. ;)
 
 
Och eftersom det var redigt kallt ute så hamnade vi snart inne på ytterligare en restaurang, med österrikiskt tema, där det blev öl och cider medan vi lyssnade på det sjukt (inte) bra livebandet som spelade.
 
 
Lägg också märke till den lite småcreepy killen bakom mig. Glad creepysnubbe visserligen men ändå. ;)
 
 
Jag vill ha den där minionen till vänster där. Sjukt gullig och med ett sånt där riktigt smirk i fejjset. ;)
 
Karins magont ville inte ge sig så vi begav oss hemåt runt tio-snåret för att istället satsa på filmkväll hemma i soffan. Karin höll dock på att somna efter halva filmen så vi avbröt och gjorde oss iordning för sängen istället. ;) Filmen fick istället ses klart nästa morgon till frukosten.
 
 
Söndagen var annars rätt seg. Karin drog vid lunch och sedan fick jag kämpa lite för att få igång Erik då han var tokförkyld och sådär sugen på att röra sig alls. Men då vi bestämt att vi skulle till Hem och villa-mässan och det var sista dagen igår så fick han helt enkelt stå ut. ;) Vettefan om mässan var så mycket att ha dock, var mycket mat, renoveringsgrejer, tavlor osv... Vi tänkte att vi skulle behöva flera timmar där inne men vi hade lätt klarat oss på två, och då hade vi kunnat gå de sista timmarna för halva priset istället. Men jaja, det kan man ju inte veta innan. Fick med lite kataloger från några husfirmor jag inte sett förut så har lite nytt material att kika på i alla fall. ^^
 
Mysig helg all in all och är skönt när man känner att man faktiskt gjort något och inte bara suttit hemma och degat. Det är ju också himla skönt i och för sig, men i lagom mängder. ;) 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: