A small recap och tomtbilder

Nu var det längesedan jag uppdaterade igen. Inte för att det hänt sådär särdeles mycket i mitt liv sedan sist ändå, men tja. Minns inte ens vad jag skrev sist så vet inte var jag skall koppla ihop det heller så whatever.
 
Det har varit fullt upp på jobbet som vanligt men jag har fått en liten mental dipp då jag tycker det mesta är rätt tråkigt just nu. Kan även bero på att de roligare, fysiska momenten i fabriken sinat då projektet gått in i en lugnare fas och att det just nu mest är möten, protokoll, checklistor osv som gäller istället. Har ju hand om mekgruppen och vårt annual work så har suttit mycket med det. Nödvändigt men tråkigt. Och ingenting jag tycker att jag som konsult egentligen borde sitta med, men är ju ingen av de fast anställda som är intresserade så va fan.
 
Plugget rullar även det på och just nu känns det faktiskt rätt bra. Fortfarande lite för många timmar i veckan för att det skall kännas helt ok men känns som att jag är inne på rätt spår i alla fall. Den positiva känslan kan även komma sig av att vi nu är inne i fiction-delen av kursen, så jag slipper non-fiction-bitarna med memoarer, personal essays osv och kan hitta på karaktärer och situationer helt efter eget huvud. Passar mig mycket bättre. Nästa del är poesi och det ser jag också jättemycket fram emot. ^^
 
Har även hunnit med några vändor kring det framtida husbyggandet. Vi har ritat på en layout samt pratat med några olika husleverantörer som vi gillat. Hade ett möte med Vårgårdahus i förra veckan och imorgon så skall vi träffa Dalaträhus på Husknuten. Planen är att möta upp Orustvillan på lördag men har inte bestämt exakt tid där ännu.
 
Blev en sväng till tomten i lördags också då vi ville mäta lite samt spetta för att kolla jorddjupet. Den markentreprenör som Vårgårdahus hade pratat med kallade tomten för "problemtomt" och kunde inte sätta något fastpris på markarbetet då de inte visste hur det kommer bli med sprängning osv, men vi tänker ju inte godkänna löpande jobb då det kan skena iväg totalt, så hoppas att de andra markentreprenörerna är bättre. Gert har pratat med en firma som varit där och gjort en del jobb för kommunen och de sa att det inte borde vara något problem att få till tomten, så vi håller på dem. :)
 
Vi fick med mamma och pappa som hjälp (pappa) och moraliskt stöd (mamma på grund av den avslitna hälsenan) så spenderade några timmar i solen medan vi mätte, stakade ut huset, justerade, funderade på garageplacering, spettade osv. Och fikade. Så första fikan på tomten är nu avklarad. ;) 
 
 
Gert och Pia kikade också förbi fram mot slutet och avlöste då mina föräldrar som diskussionspartners. Efter att jag och Erik spettat en stund till tills vi ansåg oss klara (eller för att vi frös och var hungriga...) så drog vi hem till dem för lite mat och tjöt innan vi drog oss ner mot Göteborg igen. På söndagen stod tvätt, städ, disk och plugg på schemat så var inget intressant som behöver tas upp här. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: