Man kan bli trött även av roliga saker

Känns som att jag just nu gått in i lite av en svacka. Jag är konstant trött och pendlar något kopiöst i humör. Något jag rätt frekvent tar ut på min käre sambo. Han konstaterade häromdagen att jag varit väldigt grinig på sistone, något som kanske inte direkt mottogs på bästa sätt, men kan tyvärr inte annat än hålla med. Skulle gissa att det beror på stress över för mycket aktiviteter ihop med PMS så hoppas att det snart går över… Känner att jag kanske har lite väl mycket att göra just nu då det är mycket på jobbet så det ofta blir långa dagar där samtidigt som jag försöker få ihop en kurs på halvtid på kvällar och helger, och utöver det så är det träning och husletande som står på schemat. Plus det vanliga vardagslivet med handling, matlagning, tvätt osv förstås. Hjärnan känns liksom lite halvdöd hela tiden och koncentrationen är i bott, så även när jag försöker fokusera på en sak i taget så går det sådär. Samtidigt så vill jag ju egentligen inte skippa någon av mina aktiviteter även om det senaste veckan varit träningen som fått stryka på foten.

Helgen som var blev ovanligt hektisk också, även om den mestadels var fylld med trevliga saker. På fredagen var det afterwork med ett gäng från Volvo, så vi samlades på Restaurang Hamngatan för mat och dryck några timmar innan vi drog vidare till O’learys för lite mer dryck. När folket drog vidare därifrån lite efter elva så valde jag att dra mig hemåt. Köpte med Macdonalds och myste ner mig i soffan med Erik någon timme eller två innan vi drog oss mot sängen.

På lördagen så var det upp tidigt (enligt våra mått) för att dra på bilbesiktning i Trollhättan. Tyvärr fick vi flera tvåor, så bilen måste fixas och kontrolleras igen. Doh. Anade väl att det skulle gå så i och för sig, men vår gissning var att det skulle ryka på ett toktrasigt avgassystem, men där var det tydligen bara en packning som saknas så det borde vara lättåtgärdat. Däremot så fick vi även anmärkning på halvljuset samt bromsverkan bak och bromsslangar fram, så är en del att fixa. Men vi tänkte låta Gerts kompis kolla på det och se lite vad det skulle kosta att åtgärda så får vi se om det är värt att lägga pengarna eller ej.

Efter besiktningen så drog vi och kollade på tomten på Liljedal, träffade en av grannarna igen och drog sedan vidare till Alex och Sofia här vi kollade mer noga på deras hus, pratade om för- och nackdelar med deras val osv för att få lite tips inför vårt hus, och efter det drog vi hem till Gert och Pia där vi käkade och var sociala en stund innan vi fick dra oss hem mot Göteborg för att hjälpa Sandra flytta in i nya lägenheten. Skulle haft en stegräknare på mig. Blev många trappsteg med tanke på att det var några våningar upp och det inte finns någon hiss... xD Kändes i kroppen dagen efter om man säger så. Hittade massa nya muskler jag inte visste jag hade. ;)

Omöjligt att sikta när solen lyser en rakt i ögonen... Ville få en bild på oss med vår tomt men jag fick mest bara med våra jackor... ;)
 
 

På söndagen var det lite sovmorgon innan vi körde ett race till hos Sandra då vi monterade och packade upp grejer och sedan blev det kinamat på stan. Och efter det roade jag mig med att skriva engelskauppgifter medan Erik fixade sitt CV och personliga brev för en jobbansökan på Nevs. Blev alldeles för sent i säng som vanligt och resten av veckan har fortsatt på samma sätt. Långa dagar på jobbet och sedan massa huskatalogtittande på kvällarna. Nu har vi gått igenom alla kataloger vi samlat på oss och markerat de layouter som vi gillar samt rensat bort de husleverantörer vi inte gillat, så nu får vi väl fortsätta sålla helt enkelt. ^^

Borde gå och lägga mig nu men har fastnat vid en serie på TVn så dröjer nog lite till. Som vanligt.



Sandra

Själv gick jag o la mig 19.30 igår. Släckte ljuset 20.10 och minns inget mer. Här snackar vi en som inte tar tillvara på kvällarna!😉

Svar: Hahaha. Så tidigt har jag nog aldrig lagt mig. ;) Men då får du i alla fall tillräckligt med sömn, till skillnad från oss som "tar tillvara på kvällarna". :P
xilona.blogg.se

Linnea Aurora

Ahh, hoppas din svacka snart går över! :/

Svar: Jo, det pendlar lite upp och ned, men hoppas att det går åt rätt håll. Så tack! ^^
xilona.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: