Brorsan fast för fyllekörning...

Inflyttningsfest hos Simon igår, riktigt kul faktiskt. Kom oss aldrig ut, utan blev überlång förfest innan vi stack ner till stan och tillsist hamnade på en pizzeria för nattamat. :P
Äntligen börjat gå en nattbuss ända hem också!? Jäkla irriterande att den inte kunde kommit medan man fortfarande bodde här hemma och gick ut i Uddevalla lite mer regelbundet, men va fan, bättre sent än aldrig. :P

Fick höra vid frukosten oxå att brorsan ringt hem mitt i natta och förklarat för en yrvaken fader att han åkt fast för rattfylla. Grov rattfylla dessutom så de tog körkortet direkt. Så nu väntar troligen fängelse (?!) eller fotboja och dagsböter. Tydligen hade han vart på väg till en polare han skulle sova hos efter en fest, men polaren i fråga svarade inte på mobilen, så Björn tänkte att han skulle sova i bilen ist. Men på väg dit blir han typ överfallen av en invandrare som hotar honom med kniv, så Björn ger honom en käftsmäll och springer sedan till bilen och kör iväg för att komma hem. Blir invinkad på Fjällvägen och får blåsa. The rest is history. Björn är ju totalförbannad naturligtvis, dels dessutom för att poliserna vägrade skriva med i rapporten att han blivit hotad och därför varit rädd att stanna kvar. De tyckte tydligen att han skulle stannat kvar och ringt dem så skulle de kommit för att hjälpa honom. Ehm... Nog för att det var helvetiskt dumt av honom att köra iväg, helklart inte nykter, men att stanna kvar på plats och vänta på polisen om du har en snubbe med kniv efter dig...? Tillåt mig tveka...

Sedan så är det ju Björns story, och som vi lärt oss genom åren, så finns det ju viss risk att den är utbroderad en smula, men grundstoryn brukar iaf vara ungefär densamma.
Men vi får la se hur det går med det hela. Jäkla typiskt nu när det äntligen började ordna upp sig en smula för snubben.

Naruto här nu iaf även om huvudet inte riktigt hänger med, jävligt stressig dag på jobbet. Tjoo...


Simon

Vem fan tänker "jag behöver inte fly, jag kan ju ringa polisen" i det läget? Inte jag iaf. Dumt gjort att köra onykter givetvis, men det som har hänt har hänt antar jag (lätt för mig att säga, eh?). Keep us updated! Hoppas inte på fängelse

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: