Inget liv efter Peace and Love 2008...

Sitter och mölar i mig en godispåse framför datorn, helt allena, nere i källaren, en lördagskväll... Men johoodå, jag har allt ett liv! Även om det möjligen står på tillfälligt paus... antagligen tills jag kommer upp till Karlstad igen... -_-'' Händer inget kul här hemma och finns inte mkt kul folk att sitta och ha tråkigt med heller... Hehe, tycker synd om mig själv om det inte märks... ;P

Här kommer iaf en sammanfattning av Peace and Love 2008:

Bilhaveri på vägen upp, brudarnas bil var för tungt lastad så karossen skavde in i däcket så det totalbolmade bakom dem, vilket inte bekom dem det minsta uppenbarligen. :P Efter byte till två andra bilar fortsatte färden till Ed där killarna bytte däck på sin bil, folket besökte Systemet och mataffären, och SEDAN var vi på väg! :D
Väl uppe i Borlänge irrade vi runt som yra höns, lyckades tappa bort varenda jävla människa, men hittade oss så småningom fram till campingområdet.
Efter en helvetes massa vändor mellan de olika campingarna, med den fjäderlätta packningen på våra starka ryggar och armar, och efter genomsökning av väskor och visitering (blev rätt störande efter ett par vändor genom grindarna...) kunde vi sätta upp vårt tält. Skapade oss ett eget litet samhälle där, en soptipp omgärdad av våra tält.
Onsdag gick rätt lugnt till, blev några öl och allmänt umgänge, synd att man typ inte kände en jäkel bara. ;P
torsdag blev det en shoppingtur om jag minns rätt, dagarna flyter lätt ihop. ;P Blev böcker och mat typ. :P Soligt värre var det iaf, jäkla tur med vädret hade vi. Inte många band att se på dagen, men festivalens stora måste på kvällen - IN FLAMES! :D Helt underbart, verkligen helt underbart, även om några av önskelåtarna kanske inte fanns med. Jäkla synd att jag inte visste att Opeth hade bytts ut mot Sabaton, hade varit ytterligare ett måste på listan...
Enda viktiga att se på fredagen var Takida, utöver det var det rätt lugnt. Blev en tripp till Larsas polare Vazz' lägenhet som omväxling mot campingen, där det blev ölspel i olika former ihop med Mattias, Tomas, Vazz, Larsa och... eh, var det Rocko? ;P Takida var bra som alltid, men blev lite besviken över att de spelade så mycket nytt och för mig okänt...
lördagen kom det första regnet om man bortser från en mindre skur på någon minut på fredagskvällen. Trots vädret stack jag ner till festivalområdet och traskade runt och kollade på lite olika band som de andra ändå inte ville se. :P På sätt och vis faktiskt skönare att gå runt själv då man kan se exakt de band man själv är intresserad av och inte bara jönsa med och ha tråkigt bara för att få vara med någon. :P
Mötte upp de andra på campingen några timmar senare och såg några gemensamma band med dem senare. Håkan Hellström var dock inget för mig så drog mig hemåt när resten skulle dit.
Var en lugn kväll så var inga problem att komma upp och iväg på söndagen. Nog var man rätt slö på hemvägen och mat har väl aldrig smakat så gott som när vi väl fick stannat, men hem kom vi iaf. :P

Allt som allt, en kul festival, men fruktansvärt dåligt organiserad, och campingen var ju en soptipp utan dess like efter bara någon dag, så jag tror att jag passar Peace and Love några år tills de löst de problemen, och tills dess får jag la hålla mig till Sweden Rock eller något istället... :P Visste ni förresten en sak? Har upptäckt att de brudar som går på festival oftast tillhör en av två stora grupper, de som bryr sig jättemycket om hur de ser ut och de som inte ger ett ruttet lingon för att titta sig i spegeln, och sedan finns det en pytteliten klick däremellan med dem som gärna hade sett bättre ut, men inte orkar anstränga sig nåt särdeles. Jag tillhör den sistnämnda medan mina två "rumskamrater" definitivt tillhör den förstnämnda. ;P "Är det jämnt?" och "Har jag något mellan tänderna?/ Ser det bra ut?" var stående repliker. :P Men sedan så var de ju gött mkt snyggare än mig också, vilket om inte annat bevisas av bildbevisen vi har. ;P

Nu är det iaf Naruto-dags... So long.






Alla var inte helt stadiga på handen... ;P



Haha, mordisk...





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: