Borta bra men hemma bäst

Back in solstaden igen. Inte för att det var speciellt soligt när vi kom hit men... mer åt becksvart faktiskt. Sötnosen är inte den snabbaste människan i världen och blev strul med bilen det första som hände så var inte uppe förrän vid 7 på kvällen. Ingen träning för mig inte. Iof var den väl struken ur planeringen oavsett eftersom tiden rann iväg och Sandra valde att promenixa men ändå... :P
Förbannat kallt är det iallafall. Därför problem med bilen, spolarvätskan frös, eller tja, munstyckena frös så körde runt helt blinda med ogenomtränglig ruta emellanåt, very najjs. Hoppade ut då och då, härligt med lite friskt luft när man suttit där inne i värmen så länge (not) för att torka av med vatten och papper och försöka tina munstyckena så vi skulle kunna se något... Kunde ju vara bra när långtradarna gjorde sitt bästa för att blåsa en av vägen...

Just nu sitter jag mest och väntar på att Erik skall bli klar med sitt spelande, borde inte dröja allt för länge nu. Jag är uttråkad. Very uttråkad.

Packat upp glas i en evighet. Vi har nu hur mycket glas som helst... av alla sorter... Både bra och snyggt, men nu är jag mest bara rädd att vitrinskåpet skall välta och allt ska gå sönder. Aldrig är man nöjd.

Har inte kunnat sätta upp några gardiner än då vi inte hann stanna på Bergvik för att köpa stänger så de ligger kvar i kassen. Bidde rätt nöjd med dem men så har jag ju inte sett dem upphängda än... ;) Erik trodde jag hade sytt till alla rum, men fyttihelvete nej, tro mig, jag tröttnade rätt snabbt på de jäkla gardinerna. Det är bara roligt att sy i ett visst antal timmar och jag passerade den gränsen rätt snabbt.
En kul grej är att jag i 90% av fallen säger tapeter istället för gardiner av någon anledning... Syrran gör det tydligen hon med, hon trodde jag fått det av henne då hon sade det hela dagen på göksäter... gris. Nu låter jag jättedum när jag säger att jag sitter och syr tapeter...

Pratar btw om datum för inflyttningsfest... När kan folk? Får bli efter mina tentor (jag har sista ordet! :D) så efter den 19e nån gång... Kan folk helgen direkt efter? Går inte ytterliggare en helg efter för då är Karin upptagen... ;P

Nu borde fan Erik vara klar snart... hur länge skall jag vara uppe egentligen? Måste ju upp för att ringa besiktningsmannen imorgon bitti... Jag hade btw fått en 3a på besiktningen, på speglarna... fuck. Skulle vara åtgärdat innan den 2e januari tydligen... Fick jag veta 29 december... o_O Fortfarande inte sett skymten av något protokoll men fick iallafall en kopia från stub... Nu hoppas jag bara att bruden som skall ha lägenheten vill ha kvar dem för då behöver jag inte bry mig mer...
Tydligen skall de inte tapetsera den nu heller... Trots att det ser ut som fan. Såg ut som fan när jag flyttade in och det var för 1½ år sedan... har ju knappast blivit bättre med tiden... x_x

Nu är älsklingen tydligen klar, så nu får ni hitta något annat att roa er med även om jag förstår att det blir svårt, tihi.

Gaah, måste städa... imorn imorn imorn...

Nightynight


Sandra

röstar för helgen efter den 19. lönehelg o allt. sounds really nice :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: