GOTT NYTT ÅR på er!

Erik tjötar på mig att jag skall passa på att blogga eftersom jag knappt hinner göra det där hemma. Men jag är rätt övertygad om att han egentligen bara vill sova där i fotöljen utan att bli störd av att jag sitter och petar på honom i min tristess.

Gårdagen/kvällen var långt över förväntan. Var lite (...) rädd att det skulle bli en stel middag hemma hos Alex och Sofia, i värsta fall i form av parmiddag, men så fel jag hade. :P Jeten, Jenny, Alex, Sofia och jag och Erik utgjorde paren men skaran fylldes på av Karin, Samantha (?), Lukas och Berntsson (?) och sedan ytterliggare tre pers som vi aldrig riktigt kunde lista ut vad de gjorde där. Tydligen var den sisttillkomna bruden slöjdlärare eller något och Sofia ogillade henne skarpt då hon tydligen placerade sig en gnutta för nära Alex. Hehe, stor chans att Alex skulle byta söta Sofia mot den här... bruden. :P

Erik drog till Alex redan vid tre, medan jag tog det lugnt och kom till Karin vid halv 5. Plattade håret under något decennium eller två och fick Karin att hjälpa mig att sätta upp skiten, innan det var smink och lite drink som gällde. Var hos Alex och Sofia strax efter 6 för mat. Samtalen dog lite snabbt i början, men det tog sig och partajjet var snart igång. Till vår förvåning upptäckte jag och karin att soffan för en gångs skull INTE var det mest eftertraktade stället att slå sig ned på, utan att större delen valde att sitta vid bordet. Mysko folk indeed.

Blev Buzz och allmänt tjöt och en jävla massa blandad mysko musik ("...Lite längre ner, lite längre ner, snälla fabror doktorn lite längre ner...") innan vi tog taxi ner till stan vid 23-snåret. Tanken var väl att komma in på Lipz för att sedan gå ut och se fyrverkerierna vid tolv, men Jenny hade missat att ta med legget så halva gänget försvann in på krogen medan vi istället traskade bort mot fallet och valde ut bästa platsen inför påsläppet och fyrverkerierna. Vackert var det. Fyrverkerierna alltså, påsläppet var ett skämt. Och ett skämt var även högtalarrösten, som istället för att räkna in det nya året pratade om miljön... Åtminstone tror jag han gjorde det, det var så trist att lyssna på att jag stängde av rätt snabbt.

FÖRBANNAT kall promenad hem, trots att jag fick låna Eriks vantar då jag glömde mina hos Alex, hade absolut ingen känsel i tår eller ben (aningen dumt med tunna strumpbyxor kanske men vill man vara fin så vill man...) Låg och bara skakade under täcket en bra stund innan värmen kom tillbaka. Halvnajjs sådär. Tur att man har en levande värmedyna då.
Pics kommer btw... eh... nån annan gång. Inte blev det många, kändes fel att fota av någon anledning, men någon bild skall jag la kunna slänga in.

Idag har det vart slappt to say the least. Låg och drog oss till tolv-tiden innan Erik pratade med Jeten angående pizzan som blev beslutad dagen innan. De jävla hurtigbullarna var ute och gick långpromenad medan jag och Erik fortfarande låg och mös under täckena, jaja, konstigt folk finns överallt.

Pizzan var i vilket fall grymt god och jag känner mig som en vandrande fettklump men det kanske skall vara så...?

Nu funderar jag på om jag skall väcka Erik - gärna genom att typ kittla honom under fötterna eftersom han typ får panik då, hihi - eller om jag skall hitta på något annat... Börjar väl bli tillräckligt redig för att köra hem snart antar jag... En liten stund till bara...? Finns inget kul hemma i vilket fall...

Jaja, ett GOTT NYTT ÅR på er iallafall, hoppas ni inte lovade allt för mycket dumt igår. ;)

Nu skall jag väcka min käre pojkvän... hihihi..

Laterz


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: