Inflyttningsfest deluxe

Ok, vi börjar med en ursäkt för att jag varit så dålig på att uppdatera, men jag har inte vart sugen.
Så enkelt är det.

Så... Inflyttningsfest i lördags. Var även tänkt att det skulle bli utflyttningsfest i fredags - inte hos oss of course utan för Jenny och Johanna, men jag och Erik kom hem runt 7-tiden efter världens shoppingrunda "Vi MÅSTE ha nåt att sätta på väggarna imorn! Tavlor! Plancher! Vad som helst!" "Ljus! Ljus! Vi måste ha ljus!" "En till skål kanske? Man kan ju ha ljus i den!" och kände oss lite utpumpade... För att inte tala om att vi var tvungna att sätta upp de jäkla tavlorna också... och plocka undan all skit någon okänd person lagt i hela vår lägenhet... och städa... -_- Så fick bli en pass på utflyttningsfesten, illa.

Men så till lördagen. Upp tidigt (halv nio, men det är tidigt för oss och betänk att vi pratar lördag...) för att sätta upp de sista plancherna och fortsätta städningen (fan att man aldrig blir klar i tid?!) Karin kom upp med tåget vid 1, men valde att strosa runt på stan till runt en halv 3 då hon poppade in hos oss. Satt då fortfarande i mysbyxor och med håret på ända, men hey, massa tid kvar ju. Alltid.
Alex och Simon kom med tåget vid 4 och Anna halv 6. Var och hämtade henne på stationen och fick med båda Karin och Simon i bilen, och måste ju säga att jag inte förstår hur de fortfarande vågar åka med mig, jag är en vandrade trafikfara. Så länge jag har en massa tjattrande passagerare som ropar direktiv vill säga. Munkavel borde de ha. Hela bunten.

Blev tv-spel fram tills folket började dyka upp runt en halv 8-8. Johanna ringde och frågade när det hela började eftersom Goos och Basse undrade... Hehe, dem hade inte jag bjudit, men alla var la välkomna antar jag. :D Vågade inte riktigt bjuda klassen då det var mycket annat folk som skulle komma, och bjuder man vår klass kommer typ alla plus dessutom tvåorna. En hel del folk med andra ord. Och vi blev ändå minst 25 pers som var där samtidigt, kom och gick lite folk då och då. :P
Tack för presenterna också btw! ^^

Kan inte tala för resten, men jag hade kul iallafall, och det är väl det enda jag egentligen bryr mig om, mohahah. ;P Rätt lyckat också - inget gick sönder, inget försvann, ingen spydde och bortsett från Antons polare som tydligen däckade i vårt sovrum mådde alla grejjt. ;) Den polarn var annars lite mysko med tanke på att han muckade gräl med allt och alla, trots att han "aldrig slogs med någon, för han hade slåtts en gång tidigare och då hade han förorat så efter det slåss han aldrig längre" ;) Tja, är kanske inte så smart att reta vare sig Alex eller Erik, men allt slutade prima så. :P

Rätt brådstörtad avslutning då folk hade grymma problem med att bestämma sig för om de ville ner till stan eller ej - hade ju vart bra att veta med tanke på taxi osv... och sedan var det plötsligt "nu, nu, NU skall vi dra!" så då var det bara att schasa ut allt folk - går ju alltid jättesnabbt... konstatera att Erik redan stuckit, låsa dörren och springa till bussen. Nere runt 1-tiden och av någon anledning ansåg vi det vara värt pengarna att gå ut... Well, var iallafall ingen kö så kom in snabbt. Värre med att hänga av sig kläderna dock. Folk kan vara riktigt otrevliga ibland... x_x

Några varv kring golven och en tur till baren innan det blev lite airhockey och några varv till. Var kvar till stängning och stack sedan till Mcdonkan för nattamat. Stötte på Erik o co som redan käkat men de hade bråttom hem så inget sällskap där inte. :P
Här någonstans börjar det krisa, och vi bestämmer oss för att hitta sjukhuset pga en panikattack. Ingen av oss som vet var det ligger (fan, borde man veta när man bott här drygt 1½ år... men nej) så ringer runt och får lite direktiv. Hittar efter en promenad huvudingången som naturligtvis är låst, men hittar tillsist en porttelefon vid förlossningsavdelningen och kvinnan i luren skickar ned en vakt som visar oss in. Pratar med någon sköterska och sedan splittar vi på oss och Karin och Simon tar en taxi hem till oss medan vi andra får skjuts av en annan vakt till psykjouren. Där vi sitter till runt 7 på morgonen innan vi kan träffa doktorn och ta oss därifrån. Under dessa timmar sitter Karin och Simon i vår trappuppgång (jäkla tur att de ens kom in där...!) och försöker sova eftersom Erik inte öppnar dörren för dem... Han har nämligen totaldäckat inne på sängen, med mobilen någon decimeter från örat. Han är dock ursäktad då det antagligen inte var bara sprit som orsakade det hela, utan det faktum att han halkade på kvällen och slog bakhuvudet i backen. Det ihop med alkohol var en rätt vinnande kombination. Härlig bula hade han iallafall. Vi kommer hem vid halv 8 på morgonen och kan då släppa in Karin och Simon som tacksamt kryper till sängs. Väcker Erik, gråter lite och somnar vid 8-tiden.

Sedan väcks jag halv 11, alltså två och en halv timme senare, eftersom Anna och Simon skall hem och är bara att slänga på sig kläder och hänka på ner till stan för att vinka adjö.
Pizza på Teachers med resten av gänget innan det är dags för Karin och Alex att åka hem.

Allt som allt en trevlig fest/lördag/helg om man bortser från den tråkiga avslutningen.
Men vad gör man inte liksom?

Idag var det inte lätt att komma upp säger jag bara... Orkade inte stanna kvar efter föreläsningen i vilket fall utan drog mig hem och sov ytterliggare en timme. Sedan var det lite slappa, lite plugg och till sist träning. Inte typen vi hade tänkt oss då boxen var full så blev bandet istället... 50 minuter, 20 liter svett och två skoskav senare har jag insett att jag verkligen inte gillar bandet. Och att fotbollsskorna inte är ett alternativ. Och eftersom de andra typ är så trasiga ett par skor kan bli är det bara att köpa nya... Tjat tjat tjat...
Men nu kanske jag har råd. Fick kontoutdrag från Swedbank, har 12000 där som jag tänkte föra över till skandia. Kommer ändå inte åt dem på swedbank och räntan är lägre än usel så ingen större idé att ha kvar dem där. Får ta tag i det imorn. Typ.

Nu skall jag iallafall avsluta med lite av helgens pics och sedan sova.
Godnatt












Sedan måste jag bara sno en bild från Sandra... Enjoy. ;) Jag vet inte vad Larsa var hittat där nere men det verkar vara intressant. ;) Och sry Anna, men bilden är bara för bra för att inte visa. ^^


Så, nu - Godnatt!


Blondinbodahl

hahaha älskar den sista bilden! :D

Va fint ni ser ut å ha d:) mysigt värre.. tråkigt jag inte kunde komma, men e på nästa gång d e fest i k-stad ;)

Simon

tja, allt som allt var det en kul kväll. kanske liiiite mycket folk hemma hos dig och erik eftersom man inte hann prata med alla. men jag kan mycket väl tänka mig att åka upp till Karlstad fler gånger, diggar nöjes



det var ju skönt när man väl kom in från den där trappuppgången iaf :)



P.S. jag skaaaaaaa blogga... har faktiskt börjat med ett utkast!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: