Inte mycket att säga...

Lite dåligt med uppdatering, but who cares? Gissar att alla vart ute och njutit av det fina vädret oavsett, right? Eller tja... just nu är det ju uselt väder ute men... tja, har ju vart fint liksom... Äh.

Var ledig i torsdags och fredags så drog till Karlstad med älsklingen, sent omsider, men iväg kom vi. Takluckan valde att fastna när vi inte ens kommit halvvägs och efter samtal med en smått hysterisk Gert insåg vi att vi var tvungna att åka hem tidigt nästa dag då de måste kolla bilen på Saab... Halvtrist men måste man så måste man. Lade lite sordi på stämningen men kvällen slutade mysigt ändå. Blev Transformers på bio (Ice Age 3 var mitt förstaval men Erik röstade på Tranformers så vad gör man inte) och glass vid vattnet - fast i omvänd ordning då!
Städade och plockade och packade på lördagen innan vi drog hem. Jag hade hoppats på en promenad eller en tur till Skutberget men Erik... sov... Så det bidde inget med det. Förvånad någon? Någon? Överhuvudtaget...? Inte det nej. Han sov förresten på torsdagen också... Var därför (bland annat...) som vi blev så sena. Vi kunde då rakt inte åka tidigt för Erik skulle träna han, och efter det skulle han duscha och äta, så runt 12 kunde vi kanske komma iväg. När jag ringde vid 12 hade han... vaknat... och ätit frukost... Och inte så mycket mer. Well well, man kunde ju tro att jag skule ha lärt mig något efter 2,5 års förhållande, men jag är visst lite seg av mig. ;)

Stannade i Trollhättan och då Gert och Pia fått gratis biobiljetter tänkte vi att vi ju kunde ta Ice Age då istället! Hade ju vart grejjt... om det inte vart så att den endast visades med svenskt tal... i Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg och alla andra städer vi kunde komma på... I Karlstad visades den dock med engelskt tal... Fattar ni att jag ångrade mig att jag hade gett med mig kvällen innan eller...?! Well, lär bli till att ladda ner filmen istället när den kommer med bra kvalitet då... HAH, där får ni jävla filmindustri! Nu får ni skylla er själva, så det så!
Blev istället en mysig cykeltur på Eriks initiativ i det kvarvarande solskenet och en glass på vägen. Mumma.
Grillning med Gert och Pia och sedan fick jag skjuts hem. Najjs najjs.



Får plocka ur eventuella fästingar...

Den övre bilden var min favorit och den nedre Eriks så tar med båda för att vara schysst. Han var övertygad om att jag bara skulle ta med den övre då den blev bäst på mig medan han blev bäst på den nedre... ;) Jag tycker mest han har fått ett megahuvud medan jag har fått ett mini... Ser sådär bra ut...


På lördagen njöt jag av de få soltimmar som fanns att tillgå innan det var jobbdags. Stressigt som vanligt, men gillar ju tjejerna så är ok ändå.
Sedan var jag helt 100 på att jag jobbade eftermiddag på söndagen... Viiilket jag ju inte gjorde nej. Ingela ringde 08.05 och undrade var jag var... Jag uppfattade inte ens vem det var som ringde eller ens ATT det ringde. Var bara något som lät jävligt störande när jag ville sova. Men när jag klarnat till och lyssnat på meddelandet hon lämnat var det bara att hoppa upp med en svordom, slänga på sig lite kläder och bre några mackor i farten. Härlig start på dagen. För att göra det ännu roligare hade jag suttit uppe till efter tre natten innan och läst... Hehe, var lagom mör i huvudet den dagen...
Fick ett sms av Malin där hon skrev att Albin sett mig under dagen. Tydligen under en av dagens höjdpunkter också. Fick in en JÄTTEarg karl som tydligen hade pratat med PIa för två dagar sedan och då hade hon lovat återkomma till honom, vilket hon nu inte hade gjort (smidigt). När hon hade checkat in honom hade hon visat fel väg till hans plats på kartan. Vilket hade medfört att de körde nerför en brant skarp backe där de insåg att de inte skulle kunna fortsäta så han hade backat upp igen... och därmed totalbränt sina lameller (också jävligt smidigt...) och sedan hade han tagit en annan väg in (den hon borde sagt från början...), och då skadat sin vagn rätt rejält... Och han ville nu ha kompensation. Helst så det täckte självrisken på 1500 kronor. Hehe, fet chans. Kjell fick ta diskussionen och han bad så mycket om ursäkt för personalens misstag men förklarade att vi trots allt inte orsakat skadorna. När de hade fastnat i backen hade de kunnat komma och hämta hjälp så hade vi dragit upp dem med traktorn och hjälpt dem till sin plats och de hade då kunnat undvika skadorna. Mannen gav sig dock inte och var mäkta förbannad och för att verka snälla gav vi dem betalningen för en natt tillbaka. Well, de var inte nöjda med det men man kan ju inte få allt här i livet. :P

Får nog avrunda nu, syrran kom just ner och sa att det åskade... Hehe, hade både jag och brorsan missat totalt.

Var iväg och shoppade med syrran idag efter att vi jobbat klart borta på huset, och jag köpte btw en MYCKET rosa klänning... såg rätt najjs ut, tänkte se om jag kunde korta av den en smula... Ni kan ignorera byxorna under, jag är en smula lat av mig...

(Mohahaha, Sissi goes modeblogg. Hujedamig...)

Tänkte avsluta med ett kort på syrrans senaste inköp. Or not... :P


Nu är det sovadags. Puss på er!


sandra

ser mörkt ut med ledigt i helgen lr? hade varit kul om ni hade kommit upp :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: