Min helg...

Lite seg med uppdateringen, men blir lätt så när man är hemma-hemma där de fortfarande satsar på datorer från stenåldern och det anses gå snabbt när en internetsida öppnas efter 5 minuter. Jag höll på att bryta ihop. Lösning - låt helt och hållet bli datorerna.

Kort resumé:

Hehe, när fan åkte jag? Torsdag!
Stressad som fan (ovanligt) då jag inte var tillbaks i lägenheten förrän runt 14.40 och jag naturligtvis inte hade varit förutseende nog att packa innan. Sedan var det ju tvunget att lägga in lite ny musik på mp3-n också förstås... E kom hem tidigare än väntat men kunde tyvärr inte skjutsa ner mig till tåget, men buss har ju funkat tidigare. Gjorde det den här gången med även om datorväskan höll på att ta livet av mina axlar.

Fredag: Upp tidigt för att alla skulle hinna göra sig iordning. Pappa och Björn stack till farmor för att lämna av maten och vi andra plockade upp Anna-LIsa - denna underbara dam tillika granne tillika plågoande - och begav oss till Skredsvik kyrka. Väl där var det till att skaka hand med diverse främlingar (släktingar...?) och presentera sig för prästen som tyckte mamma kunde vara värdefull fast hon inte var dotter till Gustav (farfar) utan endast svärdotter...

Fin gudtjänst trots att prästen svamlade en del och helt och hållet pratade utan att hämta andan. Mamma hade förberett oss med pappersnäsdukar ifall niagarafallen skulle kopplas på, men tror nog det var hon som behövde dem mest. Blev inte så rörd/ledsen av själva gudtjänsten, men när folket runt omkring sitter och gråter är det väldigt svårt att inte göra detsamma själv. Hatar att se andra gråta. Allra värsta var att se farmor... Det är som mamma sa; man hade kunnat gå på en begravning av en människa man aldrig någonsin träffat och man hade gråtit precis lika mycket pga alla som sitter runt en och gråter. Dominoeffekt.
Väl ute vid graven och nedsänkningen gick det dock inte att hålla tillbaka. Tur att man hade sjalen som täckte halva facet så man kunde snora hejvilt utan insyn. Vädret var vackert - soligt och kyligt - och en gammal kollega/vän höll ett kort tal som passade perfekt in på farfar.
Samling i församlingshemmet för lite mat och därefter vidare hem till farmor för mer mat... Hemst att komma in och se att det numera bara står en säng därinne... Känns helt fel. Flertalet timmar med mat och tjöt senare var det dags att krama farmor och dra sig hemåt. Jag har aldrig kramat farmor tidigare. Inte vad jag minns iallafall. Hon bara stod och darrade och höll på att börja gråta. Tycker så synd om henne. Tänk att ha levt med en människa större delen av sitt liv och sedan bli ensam kvar? Fattar inte.

Lördag: Slapp morgon innan jag och syrran drog till Torp för att "titta"... Tittandet resulterade i ett par tights som ser ut som jeans (vet att det låter mysko men kan inte förklara bättre...), en stickad tröja, en topp, ett linne, några trosor och ett nattlinne... Syrran fick ihop nästan lika mycket. Hade ju tänkt hålla lite tightare i pengarna men... eh... tja, skyller på att det är basplagg alltihop... utom nattlinnet då... ;)
Karin sms-ade och frågade om vi skulle hitta på nåt, men tiden fanns inte riktigt. Hon har dock en stående inbjudan här uppe så ses lär vi la göra oavsett. ^^
Tog tåget hem vid 17.36 med lite halvpanik då jag inte fått min biljett när jag steg på tåget... Inte när jag steg av det heller för den delen... Känns lite osäkert med mobilbiljett efter detta... Funkade ju så bra på nedvägen...? Well, hade plats iallafall samt bokningsnummer så jag fick åka med trots allt. ;P
Kvällen blev sådär pga en dum kommentar, men man överlever det mesta.

Söndag: Tanken var råplugg, något som kom på skam direkt. Men kom igenom ungefär en mekaniktenta iallafall så något fick jag la gjort. Dagen gick segt framåt och vädret var emot oss och våra planer på en promenad. Har insett att när Erik föreslår promenad menar han gå ut och ta lite luft... med andra ord traska runt nåt kvarter och sedan hem igen. Min tanke var ju annars... en promenad...? Tja, någon gång så lär jag mig väl.
Den kvällen blev inte så bra den heller, men av en annan anledning. Bättre lycka nästa gång, om det blir någon sådan.

Idag, måndag: Oplanerad sovmorgon men oh vad skönt det är att ligga kvar... Kom inte till skolan förrän runt 12 men satt där till strax innan 7 så jag anser mig förlåten. Vettefan om jag fått så mycket gjort, gjort lite drygt en tenta men blev mest tjöt med folket... Funderar på om det blir matte imorn eller om jag skall satsa 100 på mekaniken...? Bättre att kugga en än att kugga båda right?
Erik drog med mig till Friskis så snart jag kom hem vilket resulterade i en 20-30 minuter på bandet/en av de där gå-maskinerna... där man typ gungar fram... med handtag...? Hehe, någon som vet vad jag menar...? Sedan blev det en liten stund i solariet i förhoppningen om att tvinga undan den självlysande vita nyansen. Funderade på om det var något fel med rören... stängde av faceplattorna en stund och sedan ville de inte starta igen förrän jag bankat på dem en stund... och det praktiskt taget brände på vader, rumpa och skuldror pga värmen. Var helt rödflammig när jag klev ur. Görvackert må jag säga. Borta nu dock som tur var.

Well, sova nu. Plugg imorn som vanligt. Varför kan det inte bara vara fredag eftermiddag typ nu...?

Puss på er och sov gott


Björn

du får lära honom hur man går en "björn-promenad" :P

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: