Ja ja ja, jag vet...

Vart väldigt dåligt med bloggandet det senaste, inte för att någon gråter blod över det men ändock. Inte haft någon ork eller lust bara helt enkelt. Och då blir det änna inget. ;)

Okajj, resumé över grillkvällen hos Mysan i Deje, eller snarare utanför men ändå. :P Fick skjuts av Basse ihop med Malin, Mange och Lovisa. Trevlig tur. Mötte upp Kristian - Mys pojkvän, i Deje där han plockade upp resten av gänget. Sedan begav vi oss ut någonstans i urskogen för att grilla och parta. Stor grill vid vindskydd vid en sjö. Kunde inte slå fel. Något som slog var dock Backis vodka, men han är ju skön oavsett så bry sig. ;)
Sedan vidare till "Loftet", ett litet hus, även den belägen inne i urskogen, med ett underbart gammalt höloft där det numera stod bord och bänkar, och här tillbringades resten av kvällen innan hälften av oss drog hem vid 12-tiden. Resten sov över, mer eller mindre frivilligt. ;)
Backman är verkligen helskön, han gick runt och knäckte salta pinnar i folks pannor, när han skulle göra det på mig gick något dock snett vilket resulterade i ett långt vackert skrapsår som lyckligtvis går in i hårfästet så är inte så mycket som syns. Detta hade han dock inget minne av på måndagen... :P Var iof mycket han inte hade något minne av... Som att han fick en "grogg" av Goos bestående av... cola... :D Backis trodde ju dock att det var även rom inblandat, hehe icke. Han bjöd mig och jag tyckte allt att den var förjävla svagt blandad men det hade ju sin förklaring. :P Denna drink hällde han dock över hela sig när han trillade i trappan på väg ut med mig för att ta en cigg. Fan att jag inte fick något kort på det, där han ligger utsprawlad över hela trappan med ett förvånat uttryck i ansiktet. Obetalbart.









Måndagen var hektisk. Fick klart labbrapporten tio minuter innan fadderutbildningen skulle börja så blev till att skynda bort mot Gläntan. Första "föreläsningen" eller vad fan man skall kalla den handlade om alkohol och dess positiva effekter och negativa konsekvenser, och allt började väl rätt bra, men någonstans på vägen glömde nog gubben bort de där positiva effekterna och allt slutade som total propaganda att man inte skall dricka. Okejj, honom kommer vi ju lyssna mycket på menar jag... Not.

Polisen efter fikat var dock både rolig och informativ. På nivån värt att gå på iaf. Det är tydligen endast förbjudet att dricka inom stadsdelarna Tingvallastaden, Klara och Haga, i resten är det fritt fram så länge man har åldern inne och det har man ju, höhö. Fick lite info om böter också, spritdrickande i nämnda stadsdelar ger 500 kronor, medhavd dricka in på krogen ger 1000 kronor och det även om du förvarar den i väskan i garderoben (!!?!!) och 800 kronor för urinerng på offentlig plats. Men vet ni vad det intressanta var..? Det är tydligen inte offentlig plats om ingen stör sig på att du pissar där...? Det är inte olagligt om du som han sa "går åt sidan" eller "går bakom ett träd". Tja, träd är väl inte så aktuellt för oss brudar, men då måste ju gränder och mellan bilar och överallt där man nu varit vara helt ok då eller...? Najjs isf... :P

Om ni vill känna att ni ligger i farozonen för alkoholism btw så skall ni höra lite här.
I exemplet är en drink:
* en burk folköl
* en flaska starköl
* ett glas rött/vitt vin
* ett litet glas starkvin eller
* en 4a shot/snaps

Bingedrinking (helt enkelt för mycket drickande per gång) är för män fem drinkar och för kvinnor fyra. Så... om du dricker mer än 4 glas vin på en kväll som kvinna så ligger du i riskzonen för drickrelaterade skador. Ehm... vilket betyder de flesta av oss då... Sedan gjorde vi AUDIT-testet där vi skulle se hur pass illa vi låg till. När jag gjorde det i salen fick jag 9 + något då jag missade fråga 2, men när jag gjorde den nu med lite mindre snälla svar fick jag 13 totalt. Maxpoängen för kvinnor för att inte ligga i farozonen är 6 poäng. Hehe, I'm screwed.

Lite intressant var att om du häller i dig tre burkar starköl på en timme (1½ drink) och väger 100 kg så har du 0.69 promille i blodet. Väger du däremot 54 kg så har du 1.69 promille... Vid det laget har du "klara motoriska svårigheter, starka känslor, är förvirrad, våldsam..." Hehe.

Anywho... Satt med på livräddningsföreläsningen på tisdagen men drog efter fikat så missade lekarna och föreläsningen om internationella möten. Sicken förlust. ;) Stepintervall med Sandra istället, känns lite idag, låren lyder inte riktigt...


Kort dag idag så har vart hemma och städat, diskat och vikt tvätt. Samt läst en bok, slappat och glott på dataskärmen då. :P Värst var när Erik kom hem efter frisbeen så skyndade han runt, la sig i sängen medan jag vek tvätt och sa att han borde snabbdammsuga innan Jeten kom förbi... När jag slitit runt med den JÄVLA dammsugaren i en evighet tills den här soptippen åter kunde kallas lägenhet?! Hur kan han ungå att märka att dammråttorna inte längre befolkar vår lägenhet från golv till tak?! Gurr. :P

Just nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra... Kanske läsa en bok till...?


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: