Lördag...

Vaknade till strålande sol idag precis som vi gjort de senaste dagarna, men när man väl kommer upp väljer den jäveln att gömma sig bakom molnen och sedan stanna där. Jag är en gnutta putt. Hade velat sitta ute och plugga på balkongen i gassande sol och få mig lite färg, men inte då. Eller tja... helt ärligt vill jag väl inte plugga, men det är ett nödvändigt ont och jag gör det hellre på balkongen i sol än vid köksbordet inomhus...

Erik håller på att fixa sig iordning, skall iväg på frisbeegolf (där har vi ett ord jag verkligen inte vet hur man stavar...) med lite snubbar och jag blir kvar här hemma för att plugga och kolla tvättid, livet är rättvist.

Sitter och funderar på om jag skall bort till Konsum och köpa godis också... Jag har egentligen bestämt mig för att sluta, eller tja, har hållt upp en vecka, tjoho... dels för att vara schysst mot Erik som lagt av (han har dock hållt upp ett par månader lr nåt by now...) och dels för att jag väl vill bli av med min mage... Men samtidigt så älskar jag godis och jag sitter här och försöker övertyga mig själv om att det väl inte kan göra så mycket till eller från om man bara käkar nyttigt resten av tiden...? Vilket jag ju iof inte gör, men man kan ju börja...?
Dessutom skall jag tydligen vara ensam ikväll också då Erik skall på bio med lite annat folk... och då lär jag definitivt behöva något att sitta och tugga på... Kan man vara duktig och köpa grönsaker och dipp istället tro..? Jeeez...


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: