Backhelvete.

Medans jag kommer ihåg det. Satt en kvart, en HEL JÄVLA KVART och försökte ta mig ut från parkeringen utanför Anna idag. Och anledningen till att jag inte kom därifrån? Jag fick inte i backen. Jag menar hur jäkla svårt kan det vara egentligen? Men jag försökte på säkert hundra sätt, försiktigt, långsamt, hårt, vicka den fram och tillbaka, hoppa mellan växlar, you name it, I tried it. Men det gick bara inte. Vad jag än gjorde så gick bilen framåt. Kul när man står med nosen in i en bauta snödriva utan möjlighet att köra över/genom/runt/whatever. Saken är den att växelspaken KOM i rätt läge, men lik förbannat så gick bilen framåt. Testade jag vet inte hur många gånger och kontrollerade att jag inte hamnade på ettan, men inte fan hjälpte det, bilfanskapet gick framåt ändå.

Ringde hem och öste ur mig lite trevliga och väl valda ord vilket resulterade i en idiotlektion om hur en växellåda funkar och att det sitter en liten knapp under som att man kan trycka på. Jo, jag VET det, jag har gjort det i en kvart nu och det FUNKAR INTE. Och mamma påpekar att växelspaken skall upp till vänster för det är där backen sitter, nehej, jag trodde det stora R:et uppe till vänster betydde "Rulla framåt" så jag testade faktiskt aldrig det!? Suck. Efter ytterligare väl valda ord så kommer pappa med förslaget att jag kan testa att lägga i backen jättesnabbt, och jodå, funkar finemang. What the fuck liksom?! Tydligen är det något med fjädern och växlar man för långsamt så tar den inte... Eh, tipsa om det först kanske istället för att säga åt vilket håll jag skall dra spaken...? o_O Jag kanske är dum, men jag är inte så dum. :P

Trodde allvarligt jag satt fast där, funderade på om jag skulle orka putta bak bilen medan jag försökte svänga, men det kändes lite.. eh, jobbigt. :P Och kallt med tanke på att det var -20 grader ute. :P Räckte fullt med att sitta still i en kvart. :P


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: