Inget London...

Tanken var ju att jag och E skulle dra till London i helgen för att slappa, köpa julklappar och bara ha det skönt. Tack vare vårt underbara vinterväder så gick de planerna dock åt helvete. Skyndade oss att packa och växla pengar osv innan vi drog hem till Uddevalla/Trollhättan efter min tenta på fredagen, och när vi väl var på väg så fick jag ett sms där det stod att flyget till London var inställt pga snö på Gatwick. Hade vi fått det bara en timma tidigare så hade vi stannat i Karlstad och tagit en lugn helg istället för att stressa hem, men nu fick vi istället sätta på datorn och kolla om det eventuellt fanns några andra flyg vi kunde byta till men icke. Skall dock få tillbaka alla pengarna för flyget som tur var. Hotellet blev det värre med. I och med att vi fick veta om flyget så sent så missade vi att avboka hotellet innan sista tiden så får betala för första natten (som naturligtvis var dyrast... 888 spänn... x_x ). Sedan är ju frågan NÄR jag kommer få tillbaka pengarna, mitt konto gråter just nu. Lagt ut en 6500 på flyg och boende (för både mig och E) samt 4400 på att växla till mig pund, fattar ni vad fattig jag är just nu...?

Har suttit i flera dagar nu och kollat om vi kan komma iväg och letat resor med alla möjliga flygbolag, men nu är det la 99% säkert att vi INTE kommer iväg. Sitter ju fast hur mycket folk som helst på Heathrow sedan flera dagar och flygbolagen kommer att prioritera att ta hem dem istället för att flyga oss till London. Plus att om vi åker så är risken stor att även vi fastnar i London, och det känns la sådär lockande att spendera julafton på en flygplats i England...

Nackdelen med att vi inte kommer iväg (bortsett från att vi inte kommer iväg...) är att varken jag eller E har köpt en enda julklapp... o_O Har förvarnat familjen om att de kanske kommer få klappar senare iår, och spelar la mindre roll, ingen här som direkt bryr sig. Funderar dock på om man skulle ta en tur till Göteborg istället (inte riktigt samma nivå som London, men slår ju iallafall Uddevalla...) och kanske gå på Liseberg och kanske tom ta en hotellnatt så vi iallafall hittar på NÅNTING. Lite snopet att det inte blir något alls efter all jävla planering. Sedan har ju både jag och E växlat till oss 400 pund som vi nu inte kommer få användning för... Mamma sa att hon kanske kan köpa dem då hon skall till England med jobbet nästa höst, men tja... vi får la se.

Ah, btw, hur gör vi med klappar iår brudar? Köper vi klappar och i så fall för hur mycket, skiter vi i det eller kör vi julklappslek? Bara så jag har lite koll vad jag skall springa runt och panikleta efter... ;P


helena

Usch, så himla trist att det inte blev nåt, tycktye så jäkla synd om dej... :´( Men se det positivt; om flyget INTE hade blivit inställt så kanske ni hade fastnat i london över julen. Då är det ju trots allt bättre att vara hemma i tryggheten. (försöker hitta nåt positivt... ;p) Men skönt att ni får en tripp till götet iaf, hade ju varit snopet om det inte blev NÅT.



Och ang hotellet, ifall ni har nåt slags reseskydd lr så i hemförsäkringen så borde ni kanske kunna få ut ngt..?



och ang julklapp så fick jag så dåligt samvete förra julen när du köpt till mig, men inte jag till dej :D Så iår har jag köpt en till dig. men om du inte köper någon till mig iår så är vi ju kvitt ;) smart va? alltså bara bra,haha. Tycker bara du ska njuta av trippen till Gbg och inte stressa runt efter en massa klappar.

helena

...vilken monsterkommentar jag fick till btw o_O

Karin

Tråkigt. :(



De kvittar hur vi gör med klapparna så länge vi kommer fram till något. ;P

Cecilia

@ Helena: Yepp, monsterkommentar, but we like it. ;P

Mjo, vi tänker också som så, hade ju vart sådär najjs att bli fast i London och få spendera några dagar på flygplatsen, så London får helt enkelt vänta ett tag. ^^

Betalade ju resan med mitt VISA-kort så har allt en reseförsäkring, och tänkte la försöka få tillbaka pengarna för natten där. Värt ett försök iaf. ^^



@ Karin: Haha, vad kommer vi fram till då? ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: