Ingen som vill bjuda mig...?

Sitter här och funderar... När är det man skall hinna göra alla de där sakerna som man vill göra...? Som att resa tex? Jag har som mål att ha besökt alla världsdelar (ok, jag skippar arktis och antarktis) innan jag dör. Och jag vill jättegärna ge mig ut på en långresa, säg ett halvår-år eller något. Inte vet jag, en jorden-runt-resa kanske? Men när skall jag hinna eller ha råd med sånt? Just nu pluggar jag och då är det svårt att vara iväg några längre perioder, för att inte tala om pengarna som kanske inte finns i överflöd just nu... Och sedan när man väl har ett jobb så blir det kanske inte jättelätt att få ledigt hur som helst för att man vill ut och resa... Dessutom vill jag ju ut och resa NU, inte när jag är 50 liksom... Även om jag antagligen kommer vilja resa då också... ;) Sedan har vi ju problemet att jag och Erik vill till olika platser. Erik vill till städer, tex New York och jag vill till solen. Jag skulle älska att åka tillbaka till Thailand, något Erik definitivt inte är så förtjust i... men Thailand finns i vilket fall ingen möjlighet att åka till nu då det kostar maaassa pengar som Sissi inte har. En kortare charter hade jag kanske klarat. Men då kommer vi ju till frågan om jag verkligen kan med att åka utomlands. Jag menar, det hade ju i så fall blivit för de pengar som jag LÅNAR av mamma. De som skall gå till studier och boende osv, knappast till en solresa. Visserliggen jobbar ju nu men det är ju inga megasummor jag drar in direkt...

Gaah, jag blir galen. Jag vill jag vill jag VILL utomlands! Kan inte någon bara dumpa en väska med tusenlappar utanför min dörr? Eller om jag hade någon okänd släkting som testamenterar någon miljon till mig? Jag menar, det är väl inte för mycket begärt...?!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: