Jobbplaner för framtiden...

Jag tog och skickade iväg ett mail till Ingela om jobb nu i sommar och verkade inte vara några problem. Har ju vart mitt bästa sommarjobb hittills så varför bryta en vinnande trend liksom...? ;) Verkade som att många från förra sommaren har sökt iår igen vilket ju är fett najjs då jag trivdes jättebra med dem. :P

Enda är ju att jag allraallra helst egentligen hade velat ha ett jobb med lite mer koppling till min utbildning än var receptionistyrket har. ;) Sitter nu och tittar på lite olika företag i hemtrakten och letar eventuella sommarjobb eller kanske bara områden jag hade velat syssla med. Snubblade in på Volvo Aero i Trollhättan och det hade typ passat mig perfekt! Inte för att jag är direkt jättehajj på motorer som är det som de sysslar mest med men området liksom... De bygger en massa komponenter till de flesta flygplan och levererar dessutom detaljer till Ariane 5s raketmotorer! Nu vet inte jag exakt vad Ariane 5 är för något men det har iallafall med rymdraketer att göra och det är bara så... fräckt för att använda ett mesigt och intetsägande ord. Jag älskar rymden och jag älskar det mesta som har med rymden att göra. Och även om chansen att jag får jobba med en faktiskt raket någon gång i framtiden är ytterst minimal så finns ju ändå hoppet där. :P Grymt mycket fräckare än tex pappermaskiner iaf (sorry pappa) ;P
Men vi får se, de hade även en del exjobb så får la ta och kolla upp det till nästa år om inte annat.
Tänkte ringa pappa nu någon dag och rådfråga honom lite om sommarjobbsbranchen inom fabrik/teknik/ingenjör/whatever och se vad han säger. Oavsett så har jag ju redan jobb så är ju inte som att jag blir utan. :P

Nej, ska käka upp min pizza, glo på lite anime och sedan nana tror jag bestämt.
Puss på er


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: