Melodifestivalen...

Hahahah, sitter här i min ensamhet och tittar på Melodifestivalen, Erik hade lovat att raida eftersom jag hade sagt att jag skulle hem i helgen, men så bidde det ju inte så nu sitter jag här. ;P Fick erbjudande att hänga med ut och parta, men är drettrött och har så vart det senaste så orkar bara inte.

Well, här kommer då mitt expertutlåtande:

Sibel - Stop: Fartig låt men helt fruuuktansvärd klänning. Hon ser ut som en boll som vandrar runt på två meter långa ben. Ingen hit i mitt tycke, men så kan jag ju iof inget om mode heller...

Py Bäckman - Magisk stjärna: Nu var jag väldigt väldigt nära att stänga av TVn. Detta lät helt totalt fruktansvärt, skrämmande likt Di Leva och hon ser ut som en... man...? o_O

Neo - Human frontier: Låten verkar vara rätt typiskt... schlager. Inte dålig och inte bra. Ljus, pipig röst och omöjlig refräng att sjunga med i. Ingen bra dans heller för den delen. Och varför dessa kläder...?

Lovestoned - Thursdays: Denna gillade jag. Fartig låt med bra verser. Sedan att den blonde snubben ser lite... mysko (galen?) ut antar jag att man bara kan beskylla hans föräldrar för...

Anna Bergendahl - This is my life: Diggar rösten. Gillar låten också, men är nog i lugnaste laget för att ha en chans... Kanske. Bruden har dock converse till klänningen, jag gillar henne. ;)

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar: Klassisk schlager igen. Läcker klänning om man bara tar bort axelfransarna... Ingen favorit. Känns som jag kommer glömt refrängen om typ 30 sekunder...

Noll disciplin - Idiot: Skatepunk...? Hoppet höjdes en stund men blev jävligt snabbt nedskjutet. Ok att det är söta småpojkar men låten är totalkass. Deprimerande. Tro fan att folk ogillar att genren är med här om DETTA är vad de väljer skall vara med i tävlingen...?!

Peter Jöback - Hollow: Har jag missat något? Är det maskeradtema ikväll? Tråkig låt. Tänkte säga "synd på en bra röst" men så insåg jag att jag inte alls tyckte den var speciellt bra... :P

Så mina "favoriter" är la Sibel, Lovestoned och Anna Bergendahl. Ingen som är liksom "Wow!" dock, men det är ju inte speciellt ovanligt iof. Funderar på om jag skall sätta på en film istället för att se vilka som kommer vidare. Går ju att läsa på aftenbladet senare right...? ;) Mellannumrena är ju inte så jäkla roliga de heller liksom...

Yes, film it is.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: