Ny piercing - yes or no?

Sitter här och överväger en liten sak... Jag är sugen på en till piercing men jag kan inte riktigt bestämma mig var jag vill placera den... Är sugen på ögonbrynet och i så fall antagligen det högra, alltså samma sida som min läppiercing. Funderar även på näsan, och vet ni vad? Jag är inte helt emot en sådan där näspiercing som sitter i mitten, ni vet som ser ut som en sån ring tjurar kan ha...? :P Har alltid tyckt det vart gräsligt fult men nu är det inte helt fel. ;) Men lugn, någon sådan lär jag inte göra. :P Tanken är nog mer isf en plupp på vänster sida. När jag frågar Erik vad han tycker om en ny piercing så svarar han bara att den jag har är ju bra... Han är egentligen inte jätteförtjust i piercingar så vet inte om han hade diggat att jag gjorde en till, men ni vet, min kropp och allt det där. ;P Funderar även på tungan, men 1) det kommer göra alldeles förbannat ont och 2) den kommer kanske liksom "ta ut" den jag har i läppen...

Eller alltså, att göra en piercing kommer ju göra ont oavsett, och jag lär nog ångra mig som fan när jag sitter där och minns hur det kändes sist (trodde jag skulle dö...) men det skulle ju vara värt det efteråt...
Jag verkligen älskar piercingar men samtidigt så vill jag ju inte "förstöra" mitt ansikte, jag kanske inte alls passar i att ha en massa metall i fejjset. Mina päron lär ju bli galna oavsett, de gillar inte piercings över huvud taget... :P Inte för att de har något att säga till om, men tjötet kan ju bli lite jobbigt ibland...

När det kommer till jobb tror jag inte att det är några egentliga problem. Dels för att jag inte haft några problem hittills på något av mina jobb, men det kan ju bero på att den jag har ändå är relativt diskret. (Kanske skulle bli en annan femma om jag gjorde fler...) Dels för att piercingar blir mer och mer vanligt och folk bryr sig mindre och mindre. Och dels för att OM det skulle blir problem så är det bara att ta ur piercingen. Visst att det kommer vara ett litet hål/ärr men knappast något större så borde funka.

Samtidigt som jag sitter här och tänker att jag ju inte kan göra en piercing liksom on a whim bara sådär, det är ju bara korkat, så tänker jag också "why not?". Ringen i läppen var lite av en impulsgrej och den älskar jag. Min tatuering var också en impulsgrej och den älskar jag den också. Vill ha fler tatueringar också, men då de ju är mer konstanta än peircings så vill jag inte göra någon innan jag verkligen bestämt mig för ett motiv... Plus att de är fetingdyra förstås. ;)

Nej, tåls att tänka på. Vad tycker ni? Ögonbryn, näsa, tunga, någon annanstans?

Sovadags nu iallafall. Skola och jobb imorgon. Can't wait. ^^
Pöss hajj


blondinbodahl

hmmm.. fan va svårt. Men tunga röstar jag inte för.. för dels som du säger tar den ut läppen.. å dels e d liiite äckligt. tänk lixom om det blir infektion å smakar skit haha. Röstar nog för näsan! Gillar tjurringar... so why not?!?! ;)

Helena

Ja du där har du att fundera på ;) Tjurringar i näsan tycker jag dock är gräsligt om jag ska vara superärlig, så hellre en liten plupp. Dock kan jag nog tycka att en till piercing i ansiktet, oavsett var den sitter o trots att du passar i det, "tar ut" den du redan har, åtminstone lite grann. Less is more ;)



När det gäller jobb så handlar det projektet jag grejar med nu om utseendekrav som arbetgivare ställer på anställda/arbetssökande och nästan alla menar att de inte skulle anställa ngn med piercing. Då är det iofs jobb med kundkontakt det handlar om, men samtidigt menar många att även om det inte är ett jobb med kundkontakt så väljer dom hellre den som INTE är piercad/tatuerad än den som är det. Så jag tror en piercing visst kan ställa till det lite. Men som du säger är det ju inte värre än att plocka ut den. och det kan du ju också göra inför en intervju, och sedan ta på den igen när du väl fått jobbet ;)

Karin

Näsan så fall. :)

helena

Sv: Imorn har jag kvällskurs till 20 tyvärr... Men på torsdag fanns det ett boxpass och ett pulspass som båda börjat 18.45, men d hinner du inte då antar jag? Hmm, skulle du åka hem i helgen? Annars kanske man kan peta in ett pass i helgen om d nu finns nåt bra! Vi måste komma igång, jag har oxå vart lite dålig på att komma iväg d sista... :O För övrigt tycker jag att steg 1 är att införskaffa kortet;) bara att gå till studenternas hus till KauIF:s reception på första planet:) kramkram

Cecilia

Hehe, inte mkt entusiasm kanske... ;P Well, var kanske väntat. Blir nog till att vänta ett tag oavsett, får la proppa öronen fulla första kanske... ^^

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: