Cykelhelvete.

Gav mig ut för att pumpa Eriks cykel samt sänka sadeln till en mer human höjd, men lyckades nog egentligen inte med något av det. Pumpen är en cp-pump som inte alls vill att det skall komma in någon luft i däcket men gärna sprutar vilt lite överallt annars, men det är nog lugnt ändå då det borde vara tillräckligt med luft i för att ta mig till skolan och högtrycksluften där. Sadeln däremot... Muttern har rostat fast totalt och gick inte att rubba en millimeter trots att jag slet som en gnu. Och just för att jag slet som en gnu så gjorde jag nog antagligen saken värre då muttern numera inte är helt kantig utan lite mer åt det runda hållet... x_x

Funderar allvarligt på att gå istället. Är smidigare även om det kommer ta mycket längre tid. Är lite halvt rädd för att cykla med Eriks cykel sedan sist också. Hade skolväskan på ryggen och cyklade upp för en backe på väg hem från skolan, men då cykeln numera bara har 3ans växel så orkade jag inte ända upp. Ungefär halvvägs så skall jag då hoppa av och svingar ena benet över stången varpå väskan fastnar i sadeln och jag faller handlöst och smäller båda knäna i backen med cykeln över mig. Kul att det enda jag tänkte just då var hur fruktansvärt pinsamt det hela var, var först när jag kom hem som jag insåg hur helvetiskt ont det gjorde i knäna. xP

Är alltså inte speciellt sugen på att upprepa denna fadäs, plus att eftersom jag inte kunde sänka sadeln så måste jag stå upp när jag cyklar och det är ju lite... tungt. Lär få leda cykeln typ hela vägen hem (lååång uppförsbacke...) så kanske faktiskt är smidigare att gå... xD Då behöver jag förhoppningsvis inte oroa mig för att ramla i alla fall. ;P



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: