Sämsta dagen hittills.

Verkligen ingen bra dag på jobbet. Jävla pissdag.

Börjar med att en man kommer vid 15.45 och frågar om minispat som de bokat från 16, och frågar om de behöver en nyckel, och då svarar jag att nej, vi låser upp, och det tolkar han som att det är fritt fram att hoppa in direkt. När vi då sedan kommer upp för att göra iordning så är de redan i omklädningsrummet. Jag ringer Ingela för att fråga vad vi skall göra då vi först inte vet vilka det är som är därinne, och hon säger att vi får skicka ut dem och så rabblar hon upp en massa saker som vi skall göra, tex torka kanterna på badet, fylla på med skum osv, men jag har aldrig gjort det förut så tänker att Anna som är med och vet vad som skall göras fixar det, så jag säger "ok, vi löser det" varpå Ingela halvt fräser "Nej, ni 'löser' ingenting, ni skall..." och så drar hon harangen igen. Och jag bara "eh... ok, ja men det fixar vi" och säger till Anna att vi skall göra iordning. Jag stannar utanför vilket väl var dumt eftersom jag skulle lära mig vad vi skulle göra, men tänkte att det blir mindre pinsamt för paret ju färre som traskar in, och Anna går in och pillar och så börjar bubblet låta = jag antar att hon gjort vad som skall göras. Typ tio minuter senare kommer Ingela och råskäller ut mig för att vi inte gjorde som hon sade och "var hon så väldigt otydlig?!" och hon hade då "frågat de som satt med henne om hon var otydlig och nej, det hade hon inte varit, hon hade till och med varit ÖVERtydlig" osv osv. Jag fattade först ingenting, men visade sig att Anna hade tolkat min kommentar som att hon bara skulle checka så att det var rent, alltså inte fylla på med skum och allt vad det nu var... Jag hade väl antagit att hon gjorde det som alltid skall göras mellan omgångerna, men tydligen inte. Verkade som att Ingela fattade det till sist iallafall som tur var. Hela kroppen var i uppror ändå och jag visste inte riktigt om jag ville skrika eller gråta. Hata.

Jag har grymmet svårt att ta kritik, så stod mest och höll tillbaka så att jag inte skulle säga något dumt. Tyckte inte att jag hade gjort något så fruktansvärt fel så kändes sådär najjs att bli totalutskälld. För att göra det ännu roligare tog Ingela upp att "flera stycken" hade berättat att jag gjort bokningar med bestämt antal dagar, satt som faktura och sedan låtit bli att ta förskottsbetalning... Vilket jag verkligen inte fattar för så får vi inte göra... Och det vet jag ju, så varför skulle jag gjort det på "flera" bokningar? o_O Hade velat se en sådan bokning för att se vad som är fel eller om jag har någon anledning att göra så, och jag tex gjort om bokningen eller något. Känns dumt att bli anklagad för något som man inte ens vet att man har gjort... Går ju inte att vare sig ursäkta sg eller förklara när man inte ens är medveten om att man gjort något...

Fick sedan en gäst som hade hyrt grillstugorna, och han hade från början bokat med städning men sedan valt att ta bort det då de kunde städa själva. När jag sedan ger dem en städlista på vad som skall göras så säger han att de inte alls tänker städa för stugorna var då inte städade när de kom. Ok, säger jag och säger att då kommer vi upp och städar dem så borde det inte vara några problem...? Men han är mest avig och säger att de tänker då inte städa oavsett. Jag traskar ändå upp med hink och trasor för att städa ur, men då skall tydligen alla komma om tre minuter och då hinns det då inte med någon städning... Säger att de ändå måste städa ur dagen efter, speciellt eftersom jag nu erbjudit mig att städa åt dem innan, och han säger att de kommer städa men inte så noga, så att vi tex skulle se genom fingrarna med golvet (som var rätt smutsigt när de kom dit så ok för den) men att de skulle plocka undan och så... Får väl se vad han säger att jag har lovat honom imorgon...

Gäster tolkar så jäkla mycket, lägger in helt andra saker i vad man sagt än vad som fanns där från början. Fick tex ett samtal från Ingela för några dagar sedan då hon stod med en familj som ville checka ut tidigare än planerat och därför ville ha tillbaka pengarna för resterande dagar. Vi ger inte tillbaka några pengar utan bokat är bokat, och har man betalt så har man. Säger man att man vet vilket datum man skall resa så skriver vi det och då får de också betala till det datumet (såvida de inte kommer och gör en tillsvidarebokning på plats, då får de bestämma sig allteftersom). När de checkade in så hade de frågat om de "skulle betala nu?" och då hade jag (tydligen) sagt att "ja, det vore bra". Detta "ja, det vore bra" tolkade de som att det var frivilligt och att de skulle få pengarna tillbaka om de ångrade sig. Eh... Ok att det kanske var ett mindre smart ordval, men var har jag sagt att de skall få pengarna tillbaka...?

Hade dessutom en gäst (jag vet, många nu) som var sådär härligt elak fast på ett "skämtsamt" sätt idag. Han ställde en massa frågor och jag har ju inte alla svar i huvudet så han suckar dramatiskt och kläcker ur sig ett "hehe, det var inte mycket du kunde, du är extraanställd va?" och man bara "he... he... jo... typ...." Gud vad rolig du är gubbjävel.

Haha, så, det var väl ungefär min dag. :P Inga fler sådana tack. Resten har vart helt ok, toklugnt så blivit en del tjöt i backoffice med tjejerrna och lite allmänt pillande med broschyrer och skit.

Måste nog sova nu då jag börjar 7.30 imorgon. Uff.

Godnatt och ursäkta den tråkiga läsningen ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: