Städat och klart... ^^

Nu har vi städat och städat och städat. Eller tja, E städade fram tills att jag klagade på att han var så förjolat inneffektiv, by then så hade jag dammtorkat vardagsrummet (och nu snackar vi hyllor, fönsterkarmar, bord, lampor, stolar, soffan, högtalare, allt) och köket, plockat skit (saker, inte bajs) överallt, tvättat fönstrena i vardagsrummet, diskat, tvättat av köksbänken, tagit badrumsspegeln och städat rent hallen, och han hade...plockat lite i köket och städat badrummet, vilket innebär att han tog toaletten, handfatet och badkaret. Inte spegeln, inte ventilationen som såg ut som ett ludet djur och inte golvet... Varenda gång jag kollade efter honom så satt han vid datorn eller i sängen med mobilen (ok, jag kollade bara tre gånger, men ändå). Är det så konstigt att jag tycker han är oeffektiv...? Efter att jag sa till honom så blev han en gnutta putt och började klaga på att det var jag som oeffektiv då han ju hade kunnat bli klar i vardagsrummet på högst fem minuter... Hehe, det hade jag velat se. :P

Nu är det iallafall dammsuget och klart och ligger till och med en duk på bordet. Och på duken ligger det en katt men... tja... fan. Det värsta är att det inte ser rent ut i lägenheten. Hur mycket vi än städar så ser det typ likadant ut. Vet inte varför men det är i vilket fall grymt irriterande. Men det fastnar iallafall inte saker under fötterna längre. ;)

För att göra E rättvisa så dammtorkade han faktiskt datatummet också, efter att jag klagat. Ska inte glömma det för då lär jag la få skit för det sen. ;) Han MÅSTE dock använda sin egna dammtrasa, en sådan där hightech sak som man inte blöter ner utan bara torkar och sedan skakar av. Hehe, skitjobbigt tycker jag men E vägrar använda en vanlig blöt, så han får la göra som han vill. :P


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: