Christian Luuk...!

Helt slut i både kropp och huvud just nu. Vart ett tufft fotbollspass då man inte vart där på några veckor... :P Så jäkla kul dock, fortfarande sugen på att börja spela igen men orka hålla på så seriöst... Kanske om jag hittar mig något passande b-lag som inte stryper mig om jag inte tränar 4 gånger i veckan eller kan spela match varenda helg... :P

Var på ett föredrag med Christian Luuk idag då Hotspot bjudit in honom och Blondinbella (no comments...) och I'm in love! Han är ju verkligen hur skön som helst, skrattade tills jag typ grät emellanåt. :P Han sade rätt smarta saker också, som att man faktiskt får ångra sig och att man bör arbeta med något man tycker är roligt. Vilket ju kan te sig självklart men tyvärr knappast är det. Och att motsatser ofta kompletterar varandra, även om man tycker att personen man hamnat i samma grupp som är en idiot som bara flummar runt så kanske det är precis det som behövs för att få nya, innovativa idéer. Därav pilen på bilden nedan, ena sidan är rationell och logisk medan den andra är irrationell och emotionell, och en blandning är ofta nödvändigt för ett bra resultat. :P Och att det gäller att hitta sin grej, en sak som man är riktigt jävla bra på, för alla har en sådan. Det gäller bara att hitta den liksom... ;)




Gick runt och snackade med en del företag på Hotspot (en dag då en massa företag kommer och ställer ut sina montrar i skolan för att promota företaget typ för er som inte vet, bra för oss som letar jobb samt de som letar exjobb eller liknande) och hittade faktiskt en del intressanta företag. Var ett par stycken som jag skall kolla närmare på i alla fall och några där jag verkligen kan tänka mig att jobba... Så vi får la se. ^^ Måste ju börja söka snart... :O


helena

Jag älskade också Luuks föreläsning. Jäkligt kul och befriande att lyssna på :) Visste inte att han kunde vara så kul, hade först inte ens tänkt gå dit, men glad att jag gjorde det :P Det jag skrattade mest åt (och gör fortfarande) är när han skuttade efter bollen "åh va häftigt, en boll som rullar!!!" Vet egentligen inte varför, men jag kan inte sluta skratta åt det.

Cecilia

Haha, ja alla imitationer var grymma. :D Den med knarket var ju också grym! och och och... Åh, vad jag hade velat spela in honom och sitta och kika på här hemma...

Anonym

haha, ja, och den när han härmade en snubbe som ritade upp sitt kärleksliv i ett diagram x_x

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: