Minska tandköttet?

Hittade denna mening på en reklamsida för tandblekning:

"Med Brighten White minskar påfrestningen på dina tänder och ditt tandkött minskar med 70-90% och är marknadens skonsamaste och effektivaste tandblekningsprodukt."

Jag gissar att tanken inte är att mitt tandkött skall minska med 70-90% då detta känns sådär frestande. Det sista "minskar" borde väck. Dessutom saknas det ett "m" i skonsammaste. ;) De kanske borde ha någon som korrekturläser deras texter innan de hamnar på Internet...? Borde ju i och för sig gälla även de flesta tidningar. Lika irriterande varje gång man läser en artikel med stavfel, syftningsfel och annan skit. Hur svårt skall det vara liksom?

Annars sitter jag mest och stör mig på att mina vader vägrar lyda mig. Gör fortfarande sketont. Jävla träningsvärk. Hade hoppats att promenaden idag skulle lätta upp det, men trots stretch och varm dusch så märker jag ingen förändring. Och min söta pojkvän bara skrattar åt mig när jag stapplar runt i lägenheten, no sympathy what so ever. Jag föreslog att han kunde bära runt mig istället, men av någon anledning så nappade han inte på den idén, don't know why.


helena

Ja ellerhur, och det e ju dessutom grymt vanligt att det t.o.m e stavfel i RUBRIKEN. Haha, ingen kvalitet här inte. Det är väl så det blir när personer med kontakter - istället för utbildning - får jobb. Ett hån mot journalisthögskolan I guess?

Simon

Haha, jag började fundera på vad man skulle tjäna på ett förminskat tandkött... :)

Cecilia

@ Helena: definitivt ett hån mot journalisthögskolan. :P Sedan har de väl sparkat alla korrekturläsare också, smart drag. ;)



@ Simon: Haha, jag satt också och funderade på det först. :P

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: