Rollspel... ehm...

Hade rollspel på projektledningskursen idag. Något jag väntat på och fasat för. Jag är verkligen inte mycket för att spela ut och jag har svårt att ta det seriöst när jag skall spela någon överdriven roll. Dessutom så var vi naturligtvis ojämnt antal i vår grupp så jag hamnade istället med en snubbe från en av de andra grupperna. En snubbe som visserligen är väldigt trevlig och lättpratad av sig men bekvämlighetsfaktorn sjönk ju några snäpp.

Lektionen handlade om återkoppling, positiv och negativ feedback osv så var detta vi skulle visualisera i rollspelet. En fick agera som den karaktär som begått ett fel och den andre skulle agera chef/projektledare och ta upp problemet. Chefen fick olika direktiv att följa och målet var att få den andre att inse och acceptera problemet samt att komma fram till en lösning. Problemmakaren fick dock inga direktiv alls utan kunde vara hur jävlig som helst (helt enkelt förneka problemets existens vilket satte den andre på stolen rätt bra) så vi båda föredrog ju att vara den jobbige jäveln. ;)

Blev inringd extra på jobbet imorgon så blir ingen sovmorgon som det var tänkt men pengar är ju najjs så tackar naturligtvis ja till allt extra som kommer. :P Insåg att jag även kommer få bidrag från csn för kvällskursen, något jag helt förträngt. Alltid trevligt när man får mer pengar än man väntat sig. ;)

(Någon som vet varför man inte kan centrera videos längre btw? Eller i alla fall inte på samma sätt som förut...)


häläna

Låter ju som en kul uppgift? :) på riktigt alltså.

Btw... akta dig så du inte jobbar för mkt å får betala tillbaka till csn sen...

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: