Semiproduktiv dag...

En smula mer produktiv idag. Beroende på hur man ser det. Kom upp i hyfsad tid, gjorde mig iordning och drog iväg mot Bergvik med babe när han var klar med första halvan av plugget (som de btw delat upp som föreläsning: 8-10 och räknestuga: 13-15. Jag hade velat döda dem.)

Blev avsläppt i centrum på vägen hem och traskade bort mot Arbetsförnedringen. Där jag spenderade ett par timmar med att... vänta. Skulle bara (bara my ass) skriva in mig och anmäla mig till ALFA-kassan. Men uppenbarligen så kan de inte använda all den information som jag redan tryckt in i deras databas. Nej nej, jag . måste . fylla . i . allt . igen . Allt. Och när allt väl var ifyllt och klart så fick jag nog den mest omständliga arbetsförmedlaren på denna jord. Långsam, oklar och väldigt obenägen att förklara saker kort och koncist. Dessutom var hon tydligen tvungen att ta bort ett av jobben jag ville söka. Uppenbarligen går "industridesign" under kulturdelen av arbetsförmedlingen och därför kan jag inte söka det. Not a clue why. Jag kunde söka ingenjörsjobb och liknande tekniska yrken, men inget inom kultur. Lite osis då att MIN UTBILDNING ÄR EN INGENJÖRSUTBILDNING INOM INDUSTRIDESIGN. Inte för att jag direkt väntar mig att de skall hitta ett jobb åt mig men ändå. Idioter.

Dessutom ville hon inte egentligen anmäla mig till ALFA-kassan utan fick tjöta på henne. Har sannolikt inte jobbat tillräckligt med timmar det senaste året i och med att jag studerat samtidigt men läste att man kan räkna bort sin studietid om man har jobbat tillräckligt innan, och det har jag ju. Men hon bara fortsatte tjöta om att jag ju bara jobbade en dag i veckan nu... Och efter x antal gånger när jag påpekat att jovisst, jag arbetar bara en dag i veckan nu, men att jag ju kan basera ALFA-kassan på tidigare jobb och DÅ JOBBADE JAG MER ÄN 80 TIMMAR I MÅNADEN, så gick hon med på att anmäla mig. Kan ju sammanfatta det med att jag hoppas att jag inte får henne som min förmedlare. ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: