Hypocrisy...

Skissat på en ansökan till Cloetta, men har inte skickat iväg något ännu. Osäker på vad jag skall skriva. Känns onödigt att beskriva min utbildning då de specifikt riktat sig till innovation- och designingenjörer... De borde änna veta vad vi pluggar... De efterfrågar heller inte några speciella kunskaper eller egenskaper utan listar bara arbetsuppgifterna...  Så vet inte riktigt vad jag skall trycka på... Men det löser sig. ^^

Blev även uppringd av en snubbe från en rekryteringsfirma idag, men tyvärr missade jag hans samtal då jag tillfälligt ploppat ur snäckorna ur öronen. Ringde upp lite senare (efter x antal djupa andetag och några minuters pepp-talk) bara för att mötas av en upptaget-ton... Antiklimax. Han ringde upp igen precis när jag slutade så missade det samtalet också, och efter det skickade han ett sms där han skrev att "Vi hörs senare.". Vilket innebär vadå? Att jag skall ringa upp? Att han skall ringa upp? När är senare...? Får väl hoppas att han hör av sig igen om han nu är intresserad. :P Vilket väl kanske borde kunna sägas om mig också, men det ignorerar vi för tillfället.

Jobb resten av veckan och på lördag hägrar en tripp till Uddevalla där det väntar Melodifestival och party ihop med bästa Anna. Möjligen blir vi fler men annars så klarar vi oss nog rätt bra på egen hand också. ;)

Får väl ta och kort kommentera helgens Melodifestival precis som alla andra - Ja, rätt låtar gick vidare! Höll egentligen bara på Dead By April (tar tacksamt emot alla bidrag som ens liknar rock/metal, och thank god för growlen, utan det hade det låtit tokmesigt) men Loreen var helt ok hon med (även om jag först inte alls förstod vad hon sysslade med på scenen, såg ut som en blandning av kampsport och ninja-smygande...). En del låtar var catchy (stavning på det...? o_O ) men var inget som fastnade någon längre stund, och majoriteten var ju bara pinsamma. Skall ju vara med ett metalband till om jag förstått det rätt, så håller tummarna att de håller måttet. ^^

Annars hade jag väldigt gärna sett något mer åt det här hållet i tävlingen, men det lär nog dröja några år innan SVT känner att det är ok att visa i TV-rutan antar jag... ;) Inte för att ett sådant band någonsin hade valt att visa upp sig i Melodifestivalen men ändå. Mitt hopp står fortfarande till en framtida Metalfestival... ^^



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: