And she's back...

Fått lite påtryckningar om att jag är lite väl seg med bloggandet så antar att det är dags att visa min fula nuna igen. Jag lever och frodas och har helt enkelt inte haft lust att blogga det senaste. Öppnat sidan några gånger, stirrat på skärmen och sedan stängt ned skiten igen. :P
 
Såg att det var nästan exakt en månad sedan jag skrev sist och jag är säker på att det hänt en väldans massa sedan dess men då mitt minne är som det är så är det lite... tunt på detaljer. ;) I helt oordning så har jag bland annat:
 
Firat midsommar med Anna och Simon. Mycket trevlig början, som vilken förfest som helst, med goda fruktdrinkar hemma hos Anna och allmänt skitsnack. Kvällen avslutades mindre bra ute i Lysekil. Är definitivt för gammal för sån skit. Never again. Hittar jag inget lockande nästa år så blir det till att sitta hemma, punkt slut.
 
 
Sedan har jag... hm... Vad fan har jag gjort de senaste veckorna...? Jag var på examensfest för Erik förrförra helgen. Middag med släkt hemma hos hans föräldrar i Trollhättan. Till och med jag fick en försenad examenspresent. o_O Ett par riktiga converse (hur snygga som helst om än rätt stora...), en duschcreme från Victorias Secret och en femhundring. Trots att jag bestämt sade att jag inte skulle ha något. Svårt att säga nej när man väl får presenten dock...
 
Sedan blev det en slapp vecka i solandets tecken hemma i Karlstad då jag hade semester i en vecka. Lyckades pricka in det fina vädret alldeles perfekt, så blev att sitta ute på balkongen med en bra bok tisdag - fredag. Tisdag brände jag fejjs och bröst, onsdag brände jag rygg, torsdag solade jag med t-shirt så brände istället benen och fredag fyllde jag på den grisrosa nyansen lite överallt. ;)
 
Flådde som fan i fejjset på lördagen, vilket var extra kul då jag skulle på klassåterträff på kvällen, men en jäkla massa skrubbande och insmörjande löste det, så såg helt normal ut på kvällens partaj. På söndagen började jag flå på bröstet och det har jag fortsatt med till och från sedan dess trots idogt smörjande. :P Dock i så små mängder att ingen utöver mig antagligen ens ser det, thank god.
 
Klassfesten då... Var återträff för alla oss som gick ut nian på Norgården samtidigt. För en herrans massa år sedan. Tyvärr rätt dålig uppslutning, men vi blev i alla fall ett 40-50-tal tappra själar. Jag har en hjärna som är som teflon när det kommer till namn, så jag hade inte ens koll på hälften av folket, men jag log glatt och låtsades som att jag hade stenkoll. ;) Förvånansvärt trevlig kväll, även för en osocial jävel som mig, och vi tog oss glatt igenom mat (varför envisas alla med att ha tråkig rostbiff och potatissallad på vartenda jäkla jippo man är på...? Ja, det är smidigt, men damn, vad tråkig mat det är.), förjävla goda kladdkakor, tävlingar och allmänt skoj. Kul att träffa folket igen och se vad de gör nu för tiden. Även lite kul (hur pinsamt det än är att erkänna) att komma tillbaka och ta lite revansch och visa att man inte (bara) är en grå panelhöna längre. ;) Följde inte med ut på krogen när majoriteten drog dock utan tog cykeln hemåt. Orka komma och hämta den dagen efter liksom... ;) Tog inte ett enda kort faktiskt men har snott de få som ligger ute på Facebook. Ett urplock:
 
 
Vad mer... Var på bio och såg Ice Age 4 (på svenska visserligen, men jag överlevde) med Anna och en miljon åttaåringar. Helt ok rulle faktiskt, om än naturligtvis inte lika bra som föregångarna.
 
I övrigt så har jag jobbat, jobbat och jobbat. Min handledare har semester så fick flera udda projekt på mitt skrivbord... För ovanlighetens skull liksom. Mycket klurande och svärande har det blivit de senaste veckorna då man tror sig snart vara klar men icke. Det droppar istället in nya mått och förutsättningar samma dag som man tänkte vara klar, och istället för att avsluta projektet får man börja om... Men som den kära Helena sade; jag kommer i alla fall vara en jävel på att fuska. ;) Eller "tänka ut kreativa lösningar" om man nu vill få det att låta lite bättre. ;)
 
Så, nu vet ni att jag lever. Får la försöka se till att det inte blir ett riktigt så stort glapp nästa gång. ^^
 
Avslutar med en låt som just nu gör mig väldigt glad. Tror jag är lite kär i sådan här glad rockabilly-musik för spritter i hela kroppen när jag hör den... ^^ Går på repeat på Spotify (som btw har ljud igen, THANK GOD) just nu. ^^
 


Simon

Rostbiff och potatissallad.... Det levde vi på en hel sommar när jag sommarjobbade i Strömstad för ett antal år sedan. Fy faaaaaaaaaaaan vad trött man blev på det! Jag håller med, rostbiff och potatissallad är överskattat!

Kul att se att du bloggar igen! Välkommen tillbaka.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: