Fredag at last...

Den här fredagen har absolut varit den mest oeffektiva och oproduktiva dagen sedan jag började på Metso. Har flera projekt som är så gott som klara, men de skall checkas innan jag lämnar ut dem, så just nu ligger de bara på hög medan jag sitter så gott som sysslolös. Min handledare hade inte så mycket åt mig att göra heller så satt mest och kikade på ritningar och försökte se upptagen ut. Inte för att det är några chefer på jobbet just nu, men ändå. Gör väl inte mig supermycket att sitta sysslolös en dag även om det är långtråkigt, men jag måste redovisa var jag lagt mina timmar och det är ju lite värre... Får la slå ut dagens timmar på lite olika projekt och låtsas att jag kontrollerade ritningar och stycklistor eller något... :P
 
Somnade i soffan så fort jag kom hem och vaknade väl en två timmar senare. Haft mensvärken from hell hela dagen så var skönt att sträcka ut lite. Blev en vända till Bergvik för inhandlande av tacos och godis så att vi skulle överleva kvällen.
 
Tyvärr så har vår (Eriks...) förstärkare lagt av så vi har haft lite problem att titta på film. Var iväg och köpte en ny sladd förra helgen då vi trodde att det var problemet, men så var tyvärr inte fallet då det inte funkade med den heller. Och tyvärr så matchar inte riktigt TVns ingångar Eriks dator så efter lite kopplande så kunde vi få antingen bild ELLER ljud, vilket ju känns sådär najjs. Kopplade om Xboxen dock så att den nu går direkt till TVn istället för via förstärkaren så vanlig film kan vi se utan problem, om än med lite sämre ljud än tidigare. Kom även på att jag för ett tag sedan köpte en liten extern högtalare som jag tänkte ha till min dator och/eller mobil, och då den faktiskt har förvånansvärt bra ljud så körde vi bild via Eriks dator direkt till TVn och ljudet via min lilla högtalare ikopplad i Eriks hörlursuttag. :P Funkade förvånansvärt bra och får nog vara lösningen tills vi anser oss ha råd med en ny förstärkare. Vilket lär dröja... :P
 
Imorn väntar solning om jag har tur, lite shopping och sedan party på kvällen. Så kanske dags att dra sig mot sängen snart så jag orkar komma upp imorgon. Toodles.


helena

Äh, vad krävande du är, ska du ha både ljud OCH bild?!!!;) Sitter på ett litet bibliotek i Ed och skriver nu, haha, har internet för första gången på snart 2 veckor. Värsta skogstomten har jag blivit. Men mån - tors kmr jag iaf med säkerhet vara i karlstad och civilisationen om vi nu vill hitta på nåt. Pöss o kläm

Svar: Haha, ja, jag vill definitivt ha både ljud och bild, filmer tenderar liksom att bli lite halvtråkiga annars. ;) Drar du neråt igen i helgen lr? Inte för att jag har några planer, men mer för din specifikation mån-tors... ;)
CECILIA

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: