Mitt-i-veckan...

Sitter och mumsar på potatissallad och marinerad kyckling (Erik som fixat, gotta love him) medan jag slösurfar runt på de vanliga sidorna. Börjar så sakteligen vänja mig vid heltidsjobb men är fortfarande gött trött när jag kommer hem. Förra veckan somnade jag i soffan flera kvällar och sov typ 8 till halv 11, vadå ovärt? Hela ledigheten borta liksom. :P Och bara det faktum att jag sov som en stock när jag var hemma i helgen tyder på att jag verkligen behövde sova. Hade med katten hem och han leker typ alltid rövare på natten och sist jag var hemma fick jag knappt en blund i ögonen då han kutade över golven, rusade upp och ned i trappan, hoppade upp på bänkar och ner igen med högljudda dunsar och pipanden (vår katt kan inte hålla tyst när han hoppar, han piper som av en reflex...) men den här gången slocknade jag totalt så fort jag lade mig ner. ^^

Mamma fyllde 51 i helgen så var hemma för att fira henne. Blev en mysig kväll ihop med familjen (minus brorsan), Torgny, Marie och Linnea samt Bosse och Annika. Eller tja, mysig och mysig, de blev packade typ hela bunten så blev allt rätt livat. ;P Förutom blommor och vin fick mamma ett serveringsfat som skall agera fågelbad (ehum, pappas idé...) och ett löfte att vi skall försöka fixa biljetter till höstens föreställning med Dirty Dancing, plus boende och resa. ^^

Hann även med en shoppingtur till Överby med syrran. Var på jakt efter lite vanliga kläder till jobbet och hittade faktiskt en hel del. Blev några koftor (ni hörde rätt, koftor... Sissi äger nu hela tre koftor...) och toppar samt ett par knallgula converse. :D Hade hoppats på lite mer somriga kläder än vad det blev, men kan ju trösta mig med att det mesta i alla fall var i ljusa färger. ;) Vad har man btw för kläder på kontor på sommaren...? Inte minishorts antar jag...? Och knälånga kjolar är inte riktigt min grej... Köpa mig några fler trekvarts-byxor kanske...?

Jobbet rullar i alla fall på rätt bra och har jag tur så kanske jag till och med blir klar innan deadlinen den här gången... Fick dock lite av en chock i måndags. Fick höra att jag och Ann-Sofie skulle hjälpa till att lära upp två nya killar... Ehm... Say what? Deras mentorer skulle vara på kurs hela tisdagen så vi fick ta över ansvaret... Jag som knappt ens fattar själv vad jag gör och mest klickar på tills det blir rätt skall alltså instruera två nya snubbar...? Jo men tjena. Dessutom gjorde de inte ens samma övningar som jag gjorde när jag började så jag hade noll koll på vad de pillade med... Tur Ann-Sofie var med säger jag bara... ;)


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: