En oväntad vänskap...

Var medlemskväll på SF Bio igår vilket innebar gratis bio och gratis snack, popcorn och dricka. Och som guldmedlemmar hade vi första tjing på biljetterna till The intouchables eller En oväntad vänskap som filmen heter på svenska. Filmen har premiär den 21e så blev en smygpremiär för oss som var där.
 
Blev jätteglad när jag såg att det var den filmen de skulle visa då jag hade tänkt se den oavsett (vanligtvis så brukar de ha konstiga, djupa svenska filmer... ehm, no thanks...). Var lite svårare att övertala Erik dock då En oväntad vänskap är en dramafilm. Och dessutom en fransk dramafilm... Franska filmer brukar man änna försöka hålla sig på i alla fall armlängds avstånd ifrån. Men den här är bara helt underbar. Se den för fan! Jag ÄLSKADE den. Verkligen älskade den. Sedan blir jag i och för sig alltid väldigt påverkad av resten av folket i biosalongen men jag skrattade verkligen genom hela filmen. Skådespelarna är helt underbara och jag gick därifrån med ett stort flin i hela fejjset. Ungefär som resten av publiken. Tror det var ett smart val att ha den filmen som gratisbio. Nog många som kommer att rekommendera sina vänner att gå på den, folk som vanligtvis inte skulle valt att se en fransk dramafilm...
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: