Gått och blivit med crosstrainer...

Det blev en slapp helg trots allt. Eller tja, fri från party och den typen av bravader i alla fall. :P Då ingen respondade på mitt halvt desperata partyrop i veckan och jag dessutom var gött schleten i fredags så kändes det mer najjs att satsa på myskväll både fredag och lördag.
 
Kom oss dock iväg till Coop i fredags och inhandlade en crosstrainer till moi. 495 spänn, me like. Var dock rädd att den skulle vara väldigt plastig och kass i och med det låga priset, och då det inte fanns något visningsex så var det en ren chansning. Men hey, tänkte jag, det handlar om 500 spänn. Är det skit så är det skit, då får jag la leva me't.
 
Blev lite väl sent på fredagen så valde att börja montera ihop den på lördag eftermiddag. Och helvete vilket jobb. Jag hade aldrig klarat det ensam... Man får väl vad man betalar för antar jag så det var ju inte alltid allting passade direkt om man säger så. Det blev mycket skruvande, puttande, hamrande, bankande, vridande, för att inte tala om svärande innan vi fick allt på plats. Vi fick ihop allt till sist och hade bara ena armen kvar, då vi insåg att den inte går att få på plats. Inte ens efter våldsamt hamrande och tryckande. Lovely. Så blev till att lossna skruvar lite överallt och försöka lirka skiten på plats. Gick till sist, thank god. Surt att fått ihop typ allt bara för att missa på den sista detaljen. :P Blev klara så pass sent igår att vi inte orkade sticka iväg och köpa något att käka, så blev till att beställa pizza från onlinepizza. Mums. ^^
 
Testade crosstrainern imorse och upptäckte att det liksom klickade till på vänster sida varje gång man tryckte ner vänsterfoten med lite fart och kraft. Rätt irriterande efter en stund, så började pilla med skruvarna igen. Satt på golvet, tar tag i trampan med händerna och drar runt den för att testa. Och fastnar med handen mellan stålarmen trampan sitter på och vevaxeln... Hyfsat klantigt och hyfsat smärtsamt. Erik bara suckade och sa att jag skulle behöva sådana där idiotförklarande amerikanska säkerhetsföreskrifter, typ "Stoppa inte in händerna i maskinen medan den är igång". ;) Handen är blålila, svullen och öm men fingrarna går att röra på så klarade mig rätt bra ändå, var mest knogarna som tog stryk. ;)
 
Mitt nya favvoköp, Maxfit KS-19:
 
 
Recension hittills (efter det lilla jag använt den, höhö) är att den definitivt är prisvärd. Den går naturligtvis inte att jämföra med de man använder på gymmet då de kostar många många tusen kronor, men den gör det den skall. Den har åtta motståndsnivåer, den räknar kalorier, sträcka, puls och tid och den är förvånansvärt stabil och skön. Armarna hade gärna fått vara lite längre (funkar för min del, men är på gränsen om tex Erik skulle köra) och kunnat flexa lite mer så man kunnat anstränga överkroppen ytterligare lite till. Och låt er inte luras av de svarta knapparna på datorn/displayen. De är fejk. Det är bara den orangea som funkar. ;) Ser väl kanske mer avancerat ut med flera knappar, vad vet jag.
 
När vi ändå var iväg och köpte crosstrainern så tog vi en sväng förbi IKEA och köpte med oss en vit byrå också. Har börjat få grova problem med att få plats med mina kläder så kände att det var dags. Naturligtvis så hittade vi ingen likadan som den vi har så fick bli en annan vit modell med tre lådor. Stod och velade länge mellan alla byråer som finns, vad skall man prioritera liksom? Pris? Storlek? Utseende? Hittade en väldigt billig, brunsvart med 5 lådor som jag funderade på, men lådorna glipade och gick inte igen bra, så fick bli en lägre, dyrare men mycket stabilare vit. Hade antagligen stört ihjäl mig på att lådorna inte stängdes bra... :P Den får det nog bli till att montera ihop imorgon dock, jag orkar inte idag... :P Plus att jag skulle behöva rensa bort en del skit i sovrummet innan vi kan få in en byrå där, ehum...


Fredrik

Hej

Vad köpte du din Maxfit ?

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: