Trasigt minneskort...

Hade tänkt lägga över bilderna från påskens tripp till Fiskebäckskil men datorn vägrade läsa minneskortet... Står bara att "Disken i enhet F: behöver formateras innan den kan användas". Något jag definitivt inte planerar att göra. Så efter åtskilliga försök (dagens ordlektion: en idiot är en person som gör samma sak flera gånger och förväntar sig ett nytt resultat...) så rotade jag reda på usb-sladden till kameran och försökte den vägen. Icke. Funkar heller inte i Eriks dator. Kameran kan heller inte läsa kortet när jag försöker att bara starta kameran och kolla på bilderna, står "Kortfel" på skärmen, så min gissning är att minneskortet är kaputt. Yihaa liksom.
 
Jag har laddat ner flera recovery-program och försökt få dem att gå igenom F: för att se om jag kan hitta bilderna men funkar inte. :( Eller tja, funkar inte och funkar inte, de flesta av dem kommer inte ens åt disken så klart att de inte kan hitta några bilder. Har även laddat ner Testdisk men det har jag lite svårare att förstå mig på. Just nu håller jag tummarna att idiotlösningen att vänta och låta saker självläka funkar. Please please please...?


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: